Чому Яндекс браузер вантажить процесор на 100 відсотків, вирішення проблеми зависання через процес browser exe | GuideComp.ru

Зависання системи зазвичай пов’язані з трьома причинами: конфліктами, збоями додатків і повним завантаженням CPU, ОЗУ, GPU, HDD (SSD). Найбільш частими причинами проблем є програми, які споживають велику кількість ресурсів, до них як раз і відносяться веб-оглядачі. Будь-оглядач може стати джерелом несправності, нерідко і Яндекс браузер вантажить диск, процесор на 100%, блокуючи виконання інших дій в реальному часі. У разі заповнення пам’яті ОЗУ або ЦПУ до максимуму, всі інші дії виконуються в режимі відкладеного часу, ми це називаємо зависаннями системи. Як їх усунути розглянемо в статті.

Чому Яндекс браузер сильно вантажить процесор?

Причини зависання і збоїв системи не завжди легко діагностувати, так як нам доступні лише видимі прояви роботи програм і Windows. Справжні першоджерела приховані від очей в «тоннах» машинного коду. Шукати першопричини і усувати їх – це завдання розробників, ми, з точки зору користувача, просто намагаємося відновити початкову роботу браузера доступними для нас засобами.

Все ж, розуміння сфери, в якій сталася несправність, допоможе швидше прибрати проблему. Сьогодні відомо про такі причини збоїв:

  • Засмічення системи тимчасовими файлами. З кожною хвилиною роботи в системі з’являються файли, необхідні для короткочасних дій. Сюди відносяться: кеш сторінок, куки сайтів, картинки і т.п. Їх завдання – прискорення роботи оглядача під час виконання однакових дій. Вони ж часто провокують збої,
  • Невелика потужність комп’ютера. Старі, малопотужні ПК відживають свій вік своє, сьогодні потужності комп’ютера десятирічної давності досить для обробки процесів самої системи, а зайвих ресурсів залишається зовсім небагато. Очевидно, що на подібних комп’ютерах Яндекс браузер вантажить процесор повністю,
  • Недостатня кількість місця на вінчестері. При нестачі місця для збереження тимчасових файлів і обробки системи з’являються різні збої, в тому числі утворюються нескінченні цикли. Оглядач намагається зберегти файл, система блокує цю спробу, потім браузер розпізнає, що йому не вдалося виконати збереження, і він повторює дію,
  • Надмірна кількість відкритих вкладок і процесів. Проста закономірність, чим більше вкладок, тим більше обсяг ресурсів комп’ютера відводиться під роботу Яндекс оглядача,
  • Зараження системи вірусами. Деякі віруси навчилися маскуватися під інші програми. Є ймовірність, що вірус маскується під процес browser.exe. Найпростіше відрізнити вірус, зробивши в «Диспетчері завдань» вид «Докладно» (на Windows 10) і вивчивши опис. Якщо в розділі «Опис» стоїть запис, що відрізняється від Yandex, перед нами вірус.

Чому дуже багато процесів browser exe від Яндекс браузера?

Уважні користувачі помітили, що в «Диспетчері» відображається велика кількість процесів з однойменною назвою. Насправді, нічого страшного немає, браузер дійсно генерує безліч різних процесів. Кожен окремий елемент – це вкладка, розширення або вбудований компонент оглядача.

Корисно! Яндекс оглядач за замовчуванням налаштований так, що розширення продовжують працювати після закриття браузера. Якщо подивитися в «Диспетчер», тут не зникає n-ну кількість процесів. Після примусового завершення роботи часто з’являється повідомлення «Стався збій роботи [назва розширення] …». Подібна поведінка можемо змінити, заборонивши роботу розширень в тлі:

  1. Йдемо на сторінку «Налаштування» в Yandex browser.
  2. Натискаємо на «Показати додаткові налаштування» (кнопка з’являється після гортання сторінки до кінця).
  3. Шукаємо розділ «Система» і знімаємо виділення з першого пункту «Дозволити програмам працювати у фоновому режимі …».

Уже давно всі браузери пішли за принципом поділу процесів, це робить роботу веб-оглядачів більш стабільною. Раніше, в разі конфлікту, збою або краш сторінки, вилітав весь оглядач. Зараз в подібній ситуації вивантажується один процес, але браузер і інші його функції залишаються працездатними.

Процес GPU в Яндекс браузері що це?

Для моніторингу розподілу системних ресурсів зазвичай використовується «Диспетчер завдань». На жаль, вбудований в Віндовс розділ не дає повного розуміння про причини завантаженості системи. Щоб наочно вивчити, куди йдуть ресурси комп’ютера, в Яндекс оглядачі є подібний інструмент з однойменною назвою. Його відкриваємо натисненням на «Налаштування яндекс.браузер», потім наводимо курсор на «Додатково» і «Додаткові інструменти».

Дуже часто на цій сторінці більшу частину ресурсів використовує «Процес GPU». Це нормальний стан, тому що процес відповідає за обробку графічного вмісту. При перегляді будь-графіки, на відео процес створюється підвищене навантаження від графічного ядра. Після закриття вкладок з відео, завантаження впаде до мінімуму.

Який інформацією забезпечить Диспетчер завдань?

Досвідчений користувач на підставі запропонованих вхідних параметрів з додатка в браузері від Яндекс може зробити ряд висновків:

  • Якщо процесор на 100 відсотків вантажить звичайний сайт в Яндекс браузер, з великою часткою ймовірності причина у вірусі. Деякі сайти використовують ресурси комп’ютера для Майнінг криптовалюта. Досить закрити вкладку, і нормальна робота відновиться,
  • Якщо розширення в Yandex браузері завантажує процесор і / або тягне на себе багато ОЗУ, мережі, то в системі вірус. Ситуація подібна попередньому випадку в систему закрався вірус: для Майнінг, рекламне розширення, шпигун, викрадач даних і т.п. Єдиний виняток – розширення оновлюється, періодично плагіни починають автоматично завантажувати оновлення і встановлювати їх, створюючи високе навантаження. Для більшої впевненості можемо почекати хвилину або дві, якщо навантаження залишилася – це вірус,
  • Якщо періодично Яндекс браузер вантажить процесор на 100%, потім навантаження падає, це природна поведінка оглядача. Пікові навантаження з’являються під час відкриття вкладки, запуску відео, ініціації «Диспетчера завдань» і т.п. Короткочасні скачки не страшні і можуть з’являтися в усіх системах. Якщо комп’ютер не починає зависати, все в порядку. Тривожним сигналом є поява зависань,
  • Якщо GPU-процес в браузері Яндекс забирає багато потужності процесора під час завантаження відео, а потім все нормалізується, нічого робити не потрібно,
  • Якщо оглядач працює штатно, жоден процес не споживає надмірну кількість ресурсів, а в «Диспетчері» від Windows все одно є завантаження на 100% від browser.exe – це замаскований шкідливий код. Вірус в системі підробляє назва процесу, щоб ввести нас в оману.

За перерахованими «симптомів» можемо встановити «діагноз» зараження вірусом або відсутність вірусної активності в браузері. На жаль, інші проблеми не піддаються настільки легкої діагностиці.

Як допоможе знання, коли процесор працює на повну?

Проблеми з Яндекс браузером, коли він жере процесор можна диференціювати за часом появи. Завдяки простій спостережливості, вдасться звузити коло причин завантаження.

Час появи навантаження:

  • При запуску Яндекс браузера завантаження процесора досягає 100 відсотків. Оглядач є ресурсномісткою програмою і на її запуск витрачаються великі обсяги ресурсів. У нормальному стані в процесі завантаження програми навантаження може досягати великих відміток. Якщо ситуація з’являється тільки під час запуску оглядача і швидко відновлюється, причинами завантаження можуть бути: безліч вкладок, велика кількість розширень, автоматичне оновлення браузера або модулів,
  • Після запуску Yandex браузера вантажиться процесор на 100 відсотків. Якщо причина не у відкритті численних вкладок, то в збоях, конфліктах або зараженні системи,
  • Якщо браузер Яндекс вантажить процесор постійно, навіть після його закриття. Найбільш імовірною причиною є наявність вірусу, в тому числі вірусного розширення.

У першому випадку нічого робити не потрібно. У другому і третьому випадках доведеться усувати несправність.

Що робити, якщо висне Яндекс браузер, завантажуючи CPU на 100%?

Якщо Яндекс браузер вантажить процесор в Windows 7, 8, 8.1, 10, завжди є рішення проблеми. По черзі перебираючи способи відновлення, на одному з етапів усунення несправностей, ми повністю вирішимо проблему зависання і надмірної завантаження процесора.

Видаляємо тимчасові файли

Є 3 основних способи видалити тимчасові файли: вручну, вбудованими засобами оглядача і за допомогою сторонніх програм. Рекомендуємо скористатися останнім методом:

  1. Викачуємо додаток CCleaner або подібне.
  2. Після елементарної процедури установки, запускаємо додаток.
  3. У розділі «Очищення» натискаємо на кнопку «Аналіз». Важливо попередньо закрити Яндекс оглядач.
  4. Кількома на кнопку «Очищення», а в новому вікні натискаємо на «Продовжити».

Щоб все виконати кілька швидше, можемо прямо в браузері натиснути Ctrl + Shift + Del, запуститься вкладка «Очистити історію». Нам залишається виділити основні розділи з тимчасовими файлами, вибрати «Видалити записи:” “За весь час» і натиснути на відповідну кнопку.

Перевіряємо систему на наявність вірусів

Windows є досить вразливою системою, користувачі часто стають жертвами зловмисників, що поширюють віруси в мережі. Якщо Яндекс браузер постійно висне, однією з причин несправності, першої приходить в голову, є вірус.

Як видалити віруси:

  1. Викачуємо антивірусний сканер AdwCleaner.
  2. Запускаємо його і натискаємо «Сканувати».
  3. Якщо були виявлені проблеми, натискаємо на кнопку «Очистити і відновити».

Додатково рекомендуємо скористатися повним скануванням системи стаціонарним антивірусом або завантажити антивірусний сканер Dr. Web.

Оновлюємо оглядач, компоненти і Windows

Як стара версія браузера, так і застаріле стан Віндовс здатні спровокувати порушення, що призводять до надмірної витрати ресурсів процесора.

Як оновити компоненти браузера:

  1. Йдемо на вкладку «Компоненти» в Yandex browser.
  2. Під кожним пунктом натискаємо “Перевірити оновлення”.

Як оновити оглядач:

  1. Переходимо в меню браузера зліва від кнопки «Згорнути».
  2. Наводимо покажчик миші на «Додатково».
  3. Кількома на пункт «Про браузері».
  4. Автоматично або вручну завантажуємо оновлення.

Як оновити Windows:

  1. Натискаємо на кнопку пошуку (в Windows 7 знаходиться в меню «Пуск»).
  2. Вводимо слово «Оновлень» і натискаємо на «Перевірити наявність оновлень». У «сімці» «Центр оновлень».
  3. У «десятці» натискаємо на кнопку «Перевірка наявності оновлень». У «сімці» тиснемо на пункт «Перевірити наявність оновлень».

перевіряємо розширення

Часто висне Яндекс браузер через установки небезпечних і шкідливих розширень, зазвичай вони потрапляють в систему без нашого відома. Як їх перевірити:

  1. Йдемо на вкладку «Додатки» через меню оглядача.
  2. Шукаємо розділ «З інших джерел».
  3. Відключаємо всі доповнення.
  4. Перевіряємо лагает чи браузер і скільки ЦПУ зайнято.
  5. По черзі включаємо розширення, до яких найбільше довіри і кожен раз перевіряємо поведінку браузера.
  6. Виконуємо процедуру до моменту виявлення проблемного плагіна, через якого все зависає і видаляємо його.

Звільняємо місце на системному диску

Для стабільної роботи системи рекомендуємо залишати на системному розділі вільне місце в розмірі 10-15% від усього обсягу диска С (може бути інша буква). Ця пам’ять використовується для переходу в режим гібернації, збереження тимчасових файлів програм і т.п.

Найпростіший спосіб звільнити розділ:

  1. Переходимо в будь-яку папку і натискаємо на вкладку «Комп’ютер».
  2. Вибираємо пункт «Видалити або змінити програму».
  3. Шукаємо непотрібні або застарілі програми, прибираємо їх з системи.
  4. Переходимо в розділ «Завантаження» і видаляємо все зайве або переносимо на інший диск.

Якщо в системі встановлено один диск, можемо прибрати непотрібні фільми, відео і музику.

Корисно! Заодно можемо прискорити роботу системи виконаємо дефрагментацію диска:

  1. У розділі «Цей комп’ютер» робимо ПКМ по диску C (диск з системою) і вибираємо «Властивості».
  2. Переходимо на вкладку «Сервіс».
  3. У розділі «Оптимізація і дефрагментація диска» натискаємо на кнопку «Оптимізувати».

Перевіряємо цілісність системи

Вірусна активність могла порушити стан Windows, є простий спосіб відновити його – скористатися спеціальним інструментом sfc:

  1. натискаємо Win + R і вставляємо cmd, потім натискаємо Enter (необхідні права адміністратора).
  2. Вводимо sfc / scannow.
  3. Чекаємо завершення процедури.

скидаємо настройки

Чи можемо повністю відновити оглядач до заводських налаштувань:

  1. Прямуємо на вкладку «Налаштування» в Yandex Browser.
  2. Відкриваємо весь список параметрів і в кінці натискаємо на кнопку «Скинути настройки».

Перевстановлюємо Яндекс браузер

Простий і радикальний спосіб відновлення роботи – видалити і знову встановити оглядач.

Як перевстановити оглядач:

  1. В «Панелі управління» вибираємо «Видалення програми».
  2. Виділяємо Yandex браузер і натискаємо «Видалити».
  3. Викачуємо дистрибутив програми з сайту.
  4. Встановлюємо оглядач.

Після перерахованих маніпуляцій Яндекс браузер повинен перестати сильно вантажити процесор і займати багато місця на диску. Якщо ж браузер все одно зависає і подібне явище спостерігається з іншими додатками, варто шукати проблему в системі, є сенс запустити відновлення Windows.

Ссылка на основную публикацию