Як економити трафік при лімітному інтернет-підключенні

Поняття економії інтернет-трафіку з’явилося за часів існування лімітного проводового Інтернету. У наш час безлімітний провідний Інтернет поставляється за прийнятними цінами. А ось безлімітні тарифи провайдерів, які постачають бездротовий Інтернет, ще не всім можуть бути доступні за ціною. Як заощадити кошти, працюючи з лімітним інтернет-підключенням? Крім усвідомленого відмови від зайвих операцій по завантаженню файлів і відвідування веб-ресурсів, заощадити інтернет-трафік можна, використовуючи різні способи і інструменти браузерів. Що це за способи і що це за інструменти – про це нижче.

1. Способи економії інтернет-трафіку

1.1. блокувальники реклами

Одним із дієвих способів економії трафіку є блокувальники реклами. Блоки з контекстною рекламою, особливо, якщо це анімовані банери, зазвичай і складають більшу частину інтернет-трафіку. Так що блокувальники реклами виконують цілих дві конструктивних місії – блокують рекламу і економлять гроші користувачів лімітного Інтернету. Функцію блокування реклами можна впровадити в будь-який браузер, що підтримує установку розширень. Однак блокувальники реклами на окремих сайтах доведеться відключати. Так, деякі медіа-ресурси не відкриють доступ до безкоштовного перегляду відео, поки для їх сайтів не буде відключений блокувальник реклами. У числі популярних блокувальників реклами – Adguard, uBlock, AdBlock, AdBlock Plus та ін.

1.2. Режим стиснення трафіку

Спеціально для повільного інтернет-з’єднання деякі браузери передбачають режими стиснення трафіку. Це режими, в рамках роботи яких трафік проходить через сервери постачальника технології, а на пристроях користувачів сторінки сайтів відображаються вже в стислому вигляді – з урізаним якістю зображень, заблокованої флеш-анімацією і т.п. Режими стиснення трафіку корисні не тільки в умовах повільного Інтернету, але ще при роботі з малопотужними комп’ютерами і повільними сайтами. Також режими стиснення трафіку використовуються в якості способу доступу до територіально заблокованих сайтів. Так, стиснення трафіку передбачає посередництво серверів постачальника технології, і вони, відповідно, виконують ту ж роль, що і проксі або VPN-сервери. Якщо сервери постачальника технології не знаходяться в країні блокування сайту, доступ до нього буде відкритий. Режими стиснення трафіку встановлені в Opera і яндекс.браузер. А в Google Chrome і браузери, які підтримують послугу контентом з його магазину, режим низького споживання каналу може бути впроваджений за допомогою спеціального розширення.

1.3. Блокування плагіна Adobe Flash

Для економії інтернет-трафіку можна налаштувати запит дозволу перед використанням плагіна Adobe Flash. Без дозволу користувача програвач флеш-анімації не буде запускатися і, відповідно, витрачати інтернет-трафік.

1

1.4. Блокування зображень

Блокування зображень на веб-сторінках є крайнім заходом. Блокування зображень – це, як і блокування реклами, дієвий спосіб економії трафіку, плюс до цього, суттєво прискорює веб-серфінг, причому не тільки в плані швидкості відкриття сайтів, але ще і як методика концентрації уваги на корисної інформації, а не картинках. Блокування зображень зазвичай передбачається в настройках браузера, але для цих цілей краще встановити спеціальне розширення зі зручним доступом на панелі інструментів. Для Chromium-браузерів і «спадкоємців» движка Gecko таким розширенням є Chrome HTML Content Blocker, воно реалізує на панелі інструментів браузерів кнопки блокування зображень, а також інших типів контенту. Розширення можна встановити в магазинах Opera (для неї самої і яндекс.браузер), Chrome і Mozilla Firefox.

2

***

Які з описаних вище способів економії інтернет-трафіку реалізовані в популярних браузерах і як задіяти ці способи?

2. Opera

Браузер Opera поставляється відразу з двома ефективними інструментами стиснення трафіку на борту. У його настройках (розділ «Основні») можна активувати штатний блокувальник реклами.

3

І використовувати функцію Opera Turbo – запатентовану компанією Opera Software технологію стиснення трафіку.

4

В рамках роботи Opera Turbo флеш-контент блокується автоматично і запускається вручну користувачем. Заблокувати повністю Adobe Flash або налаштувати його роботу поза режимом стиснення трафіку можна в розділі налаштувань Опери «Сайти». Тут же налаштовується і блокування зображень.

5

3. яндекс.браузер

З дозволу Opera Software технологією Opera Turbo оснащений збирач кращого у інших браузерів – яндекс.браузер. Режим стиснення трафіку в яндекс.браузер називається режимом «Турбо». Цей режим сам активується в умовах повільного інтернет-з’єднання. Самостійно включити його можна в меню браузера, а налаштувати – в розділі «Турбо» налаштувань браузера.

6

Яндекс.браузер облаштований власним блокувальником реклами, але не всієї, а лише агресивною.

7

На його борту виявимо блокувальник флеш-даних в розділі доповнень

8

і блокувальник зображень в числі можливостей панелі Protect.

9

4. Google Chrome

Режим стиснення трафіку за технологією від Google в браузері Chrome і його клонах з’являється після установки розширення «Економія трафіку». Для його включення необхідно активувати галочку «Економія трафіку».

10

Без установки спеціальних розширень заблокувати Adobe Flash і зображення можна в налаштуваннях Chrome, клікнувши опцію «Показати додаткові налаштування» і натиснувши в розділі «Особисті дані» кнопку «Налаштування контенту».

5. Vivaldi

Браузер Vivaldi побудований на базі Chromium і підтримує установку розширень для Chrome. Реалізувати режим стиснення трафіку в цьому браузері можна за допомогою того ж розширення «Економія трафіку». Vivaldi примітний вбудованими функціями і ефектами для веб-сторінок, в числі яких:

  • блокувальник зображень;

13

  • блокувальник банерів і режим читання.

14

Режим читання на борту Vivaldi можна використовувати як інструмент економії трафіку, оскільки при його активації для кожного окремого сайту статейні матеріали такого сайту будуть відкриватися постійно в режимі читання – очищеному від веб-елементів книжковому форматі. Установити блокування Adobe Flash можна в налаштуваннях Vivaldi, в розділі «Веб-сторінки».

6. Mozilla Firefox

У Mozilla Firefox немає ні своєї технології стиснення даних, ні реалізованої за рахунок розширень. Але це на момент написання статті. В історії браузера були експериментальні розширення типу «прискорювач Інтернету» і, можливо, такі з’являться в майбутньому. На даний момент економити трафік, працюючи з Firefox, можна за допомогою розширень – блокувальників реклами та іншого контенту (Content Blocker), зокрема, згаданого HTML Content Blocker.

Відмінного Вам дня!

Ссылка на основную публикацию