Як роблять Панорами «Яндекса»

Як роблять Панорами «Яндекса»

Багато з вас користуються сервісом “Яндекс мапи” і знають про те, що великі міста України вже забезпечені панорамними знімками. Хтось навіть зустрічав на вулицях маленький квітчастий автомобіль з логотипом компанії і встановленими на даху камерами. Ми вирішили дізнатися, як саме відбувається зйомка і компонуються панорами, для чого скористалися гостинністю компанії і прокотилися з екіпажем такої машини по столиці.панорами вулиць – сервіс, який дозволяє здійснювати віртуальні прогулянки по місту. За допомогою панорам користувачі можуть побачити місця, де вони ніколи не були, а також зорієнтуватися в незнайомому місці. Для створення панорам «Яндекс» запрошує фахівців з компанії neq4, вони і займаються зйомкою за допомогою своєї апаратури. Екіпаж з 2-3 чоловік подорожує по країні на одному-єдиному автомобілі, фотографуючи вулиці і проспекти для сервісу «Яндекс.Карти». У день хлопцям вдається зафіксувати від 50 до 200 км вулиць. Все залежить від конкретного міста, дорожніх умов та інших непередбачуваних факторів, серед яких найважливішим є і погода. До слова, осінь – найбільш вдалий для цього час року, оскільки немає яскравого сонячного світла, зазвичай дає небажані глибокі і різкі тені.С’емка відбувається так. На дах машини, оснащеної GPS, встановлюється спеціальний пристрій з декількома фотокамерами з роздільною здатністю не менше 10 мегапікселів. Далі машина на низькій швидкості рухається по наміченому маршруту, і через кожні 20-50 метрів все фотокамери одночасно роблять знімки – тому на панорамах можна дивитися в будь-якому напрямку. При зйомці історичного центру міста або вузьких вуличок знімки роблять часто (через 20-30 метрів), а вулиці, де немає ніяких пам’яток, можна фотографувати через кожні 50 метрів. Головний елемент автомобіля для зйомки панорам – камера. Вірніше, на солідному металевому кріпленні їх розміщено цілих чотири (блок), і за допомогою ширококутних об’єктивів вони і виробляють фотографування місцевості. Про конкретний виробнику і використовуваних моделях апаратів хлопці мовчать – комерційна таємниця, але все ж у них вдалося дізнатися, що всередині залізної коробки працюють цілком звичайні і не самі топові професійні фотокамери.Прі зйомці територій, де не можна проїхати на машині, камера кріпиться на велосипед або просто переноситься з місця на місце вручну.Найкраще на панорамах виглядають вулиці без пробок і в гарну погоду. Фотографи намагаються вибирати сонячні дні і виїжджають рано вранці, коли на дорогах ще не так багато машин. Іноді через погану погоду вдається знімати тільки годину-півтори в день. Наприклад, через дощі панорами Києва знімали замість двох-трьох тижнів цілий місяць. Зйомки Мінська зайняли три тижні з невеликим, вони проходили на початку осені 2010 року. устаткуванняІнша начинка і зв’язка заліза з ПО – власне ноу-хау. По дорозі діями водія керує сидить поруч колега з ноутбуком, який вказує необхідні повороти. На спеціальному моніторі демонструється карта з вулицями, розфарбованими для зручності в два кольори, – оброблені і ті, які ще потрібно відзняти. Камери функціонують в напівавтоматичному режимі, фіксуючи навколишній світ з проміжком в 20 або 50 метрів. На перехрестях оператор використовує провідний пульт для примусового фотографування, оскільки це місце може потрапити якраз між двома ключовими точками, а наявність перехресть на панорамах важливо для зручності сервісу. Крім того, на екрані ноутбука відображаються параметри зйомки і невеликі превью отриманих знімків, що дозволяють оперативно визначити шлюб чи невдалий кадр.подальша обробкаФотографії склеюються в панорами автоматично. Для кожної панорами вказуються її координати і напрямок зйомки (саме для цього машина і оснащена GPS). Ця інформація потрібна, щоб автоматично встановити зв’язку між панорамами. Панорами з помилками в gps-позиціонуванні і неправильно вказаними напрямком отбраковиваются.Еффект віртуальної прогулянки створюється тим, що панорами швидко змінюють один одного – користувач начебто йде по місту. Для швидкого завантаження Яндекс завантажує не всю панораму цілком, а тільки видиме користувачеві фрагмент. Для цього панорами розрізаються на невеликі квадрати – тайли. Розмір одного тайла – 256 на 256 пікселей.Так як вихідні фотографії дуже високої якості, панораму можна розгледіти в деталях. Тому на Панорамах вулиць є чотири рівні подробиці. Можна наблизити зображення, і тоді завантажуються тайли наступного рівня. Для кожного рівня створюється в
ласний набір тайлов.Чтоби на панорамах було простіше орієнтуватися, на них розставлені таблички з номерами будинків. Оскільки координати панорам і напрямок огляду відомі, за допомогою карти можна автоматично визначити будинку і відзначити їх на панорамах. Також на панорамах відзначені виходи з метро, ​​вокзали і аеропорти. Щоб ніхто не заблукав. Завдяки роботі GPS всі кадри автоматично прив’язуються до карти, а пізніше знятий матеріал склеюється в панорами, в результаті чого виходить сітка з точок. Для більш швидкого завантаження в браузері панорами розбиваються на дрібні тайли, а оскільки вихідна фотографія дуже великого розміру, створюються додаткові рівні по глибині – саме вони завантажуються, коли ви наближаєте в «Яндекс.Карти» якийсь об’єкт, щоб розглянути його побліже.Каждая панорама знята з перекриттям, що дозволяє потім зв’язати їх в єдину лінію. Згодом залишається лише проставити умовні позначення у вигляді назв вулиць і номерів будинків – і панорами готові до публікації в Мережі. Така робота тільки на словах здається простою – на ділі ж з моменту отримання готових фотографій до появи панорами в сервісі проходить в середньому 1,5-2 місяці. Так що якщо ви сьогодні старанно стрибали і розмахували руками перед автомобілем «Яндекса», не намагайтеся побачити себе на знімках завтра.Учітивая, що склад екіпажу змінюється не дуже часто, хлопці можуть розповісти багато цікавого про країну і особливості своєї роботи, оскільки самі побували майже у всіх куточках України, а хтось до цього працював і в Україні. Радує, що займаються вони цим із задоволенням і по їхніх обличчях непомітно, що подорожувати їм набридло. Хоча крім цікавих випадків бувають і складності. В одному місті відсутні майже всі каналізаційні люки, в іншому водії поводяться неадекватно, в третьому постійно гальмують люди зі смугастими палицями. Але в основному яскраву машину з дивним пристосуванням на даху зустрічають привітно, а найкмітливіші намагаються потрапити в поле зору її об’ектівов.На панорамах Яндекса зараз можна побачити десятки міст України, України і Білорусі.

Ссылка на основную публикацию