Як закрити ІП в 2020 році: покрокова інструкція

Питання про те, як закрити ІП до 2017 року став найбільш гострим. Економічна ситуація в країні така, що відкриті останні 5-10 років ІП не витримують напруги і йдуть з ринку. Підприємці закривають їх, щоб спробувати відкрити щось нове і нетривіальне або забути про бізнес назавжди і влаштуватися на стабільну роботу.

Крім згубного впливу затяжної кризи в економіці країни, бізнес міг просто виявитися невигідним, зважаючи неправильно зроблених спочатку розрахунків. Власнику могло не вистачити досвіду для розвитку підприємства, міг вирішити попрацювати в сфері «на дядю», набратися досвіду і продовжити спроби.

Читайте про те, як відкрити ІП, в спеціальній статті нашого порталу. Детальна покрокова інструкція, зразки необхідних документів і повний перелік паперів, які потрібно надати в державні органи.

Неофіційно призупинити діяльність ІП не представляється можливим, його функціонування передбачає постійні грошові відрахування в пенсійний фонд Російської Федерації та інші страхові фонди. Отже, необхідно повідомити державу про припинення роботи фірми. В даній статті розповідається, як це зробити.

Можливі причини ліквідації підприємства

Існує основний список причин, за якими проводиться закриття індивідуального підприємництва, до недавнього часу перспективного. Не всі пов’язані безпосередньо з важким фінансовим становищем фірми або впливом зовнішнього середовища. Подивимося, які варіанти можливі.

  1. Перехід з фізичної особи на юридичну, тобто суспільство з обмеженою відповідальністю або ТОВ. Коли мова йде про одну фірму, доведеться ліквідувати її у вигляді ІП і перетворити в юридичну особу. Це дозволити отримати додаткові можливості подальшого розвитку, додати потужності виробничих технологій і розширити сферу впливу компанії.
  2. Низька прибутковість бізнесу. Коли робота ведеться довше за часом, ніж вимагає період становлення, а одержуваний прибуток дорівнює витратам або ж робота зовсім йде в мінус, слід змінити основне заняття з підприємництва на найману працю.
  3. Тиск з точки зору оподаткування витримати непідготовленим новачкам досить важко. Деякі тримаються на ринку по кілька років, отримуючи мізерний чистий дохід, що залишається від податкових відрахувань. Це вимотує, і перетворює сите і задоволену життя в постійні стреси і перерахунки копійок.
  4. Як варіант, що виходить за рамки закону – переклад діяльності фірми в тінь. Майте на увазі, рішення не слід приймати, так як наслідки його можуть бути плачевними не тільки у фінансовому плані. Невдалого тіньового підприємця з легкістю можуть посадити за ґрати.

Залишити ІП відкритим і при цьому не вести в будь-якому з перерахованих випадків діяльність нерентабельно, тому що витрати на фінансові відрахування в різні державні системи доведеться покривати зі своєї кишені, будучи вже найманим робітником, або постійно залазити в борги. Це стосується, перш за все, відрахувань в пенсійний фонд, так як, по-перше, це не впливає на підсумкові пенсійні виплати, по-друге – вони досить суттєві.

Ліквідувати ІП можна згідно ще ряду пригод, наприклад:

  • смерті власника фірми,
  • закінченню терміну дії для іноземного громадянина, що дозволяє йому вести бізнес на території РФ,
  • банкрутства підприємця,
  • судовим вердиктом, що стосується припинення роботи організації.

Хочеться звернути увагу, що не завжди термінове закриття ІП єдиний правильний вихід. Світ бізнесу в цілому складний і той, хто не справляється на своєму шляху з кризами, ніколи не зможе досягти успіху. Спочатку необхідно докласти всіх можливих зусиль, щоб підприємство вижило. У разі тотального провалу, зверніться до процедури припинення діяльності якомога швидше, щоб не накопичити значні рахунки за страховими виплатами.

Документи для закриття ІП

Як і для відкриття індивідуального підприємництва, закриття також вимагає збору деякого пакета документів. Підготувати його необхідно заздалегідь, як тільки рішення про закриття буде прийнято, адже з отриманням деяких складових можуть виникати серйозні складності. Після підготовки паперів також необхідно буде сплатити мито, сума якої несерйозна, всього 160 одиниць російської валюти. Давайте звернемося до списку.

  1. Перш за все, необхідно представити квитанцію про оплату мита. Вона може бути надана як в паперовому варіанті, так і електронному.
  2. Заповнену заяву відповідно до бланка серії Р26001, завіреним в офіційному порядку – нотаріально.
  3. Довідка з пенсійного фонду Російської Федерації, в якій буде вказано, що заборгованості з боку підприємця по відношенню страхової організації були погашені або таких взагалі не було.
  4. Свідоцтво з індивідуальним номером платника податків.
  5. Підтвердження присвоєння основного державного реєстраційного номера індивідуального підприємця, яке було видано вам при проходженні процедури реєстрації в податковій інспекції міста.
  6. Зведення про вашу організацію з єдиного державного реєстру індивідуальних підприємців, з написаними напрямками ведення діяльності фірми.

Як зрозуміло з черговості паперів, процес збору пакету документів починається безпосередньо з сплати мита та відвідування пенсійного фонду. До того, як зробите цей крок, інші документи збирати безглуздо.

Що стосується бланка заяви номер P26001, він скачується з інтернету у форматі Еxcel. Подивитися, як він виглядає, ви можете на зображенні.

Заповнювати його ви будете самостійно, тому увагу приділіть процесу серйозне. При недбалому ставленні процес закриття ІП затягнеться на тривалий час, при цьому ви втратите солідну суму на страхових відрахуваннях і отримаєте проблеми з законом.

У бланку необхідно заповнити:

  • ПІБ,
  • реєстраційний номер підприємця, виданий державним органом,
  • індивідуальний номер платника податків власника підприємства,
  • кому документи повертаються,
  • свій телефон і адресу електронної пошти,
  • індивідуальну підпис власника компанії,
  • дані нотаріуса.

Ми розглянули весь необхідний до збору перелік документів. Зверніть увагу, здається, що добути кожен папір легко, але це враження в корені невірно. Займайтеся збором і заповненням ретельно, щоб не потрапити в халепу.

Відео – Як закрити ІП

Інструкція щодо припинення діяльності ІП

Тепер давайте звернемося до покрокової інструкції щодо припинення діяльності індивідуального підприємництва. Пройти її доведеться кожному бізнесмену, чий бізнес не виправдав своїх очікувань. Що особливо приємно – вам не потрібно звертатися за допомогою до посередників, в ролі яких зазвичай виступають юридичні організації, пройти весь шлях можна самостійно.

Головний момент тут – зведення імпровізації до мінімуму. Краще за все слідувати розміщеної нижче покрокової інструкції чітко, перш за все, підготувавши всі папери. Ліквідувати своє підприємство законодавчо – завдання не просте, але здійсненне. Особливо для тих бізнесменів, у яких не виникало проблем з законом і не залишилося непогашених заборгованостей.

Давайте і почнемо з розгляду цього підготовчого етапу.

Етап 1 – віддаємо борги державним структурам і наводимо паперову звітність в порядок

Збираємо наявний у нас пакет документів і вирушаємо в податкову інспекцію. Наша основна мета на першому етапі – з’ясувати, чи є на підприємстві заборгованості, і погасити їх негайно.

Як тільки інформація надійде, ви дізнаєтеся, є боржником чи ні. У першому випадку, якщо заборгованості все ж вважаються за підприємством, їх потрібно погасити, зібрати звітні документи в якості підтвердження та надати їх інспектору в податкову службу.

Отримані по персоніфікованому контролю дані потім відносять до відділення пенсійного фонду України в місті знаходження підприємства. Там інформація надається не тільки про сам власника бізнесу, а й про його співробітників, якщо такі в справі були задіяні. Дані відомості подати в організацію також важливо, як погасити заборгованості по страхових виплатах.

Відділення ПФ в яке ви звернулися, має отримати всі папери вчасно, щоб не нарахувати вам додаткові внески. Розгляд заяви буде проводитися приблизно робочий тиждень, потім за два дні документи відправлять до податкової інспекції.

Як бачите, час уже піде чимала. У ваших інтересах підійти до процесу підготовки зібрано, щоб не затягнути бюрократична тяганина завдяки власну недбалість.

Етап 2 – розриваємо домовленості з іншими підприємцями і юридичними особами

Ліквідація підприємства – вирішення питань не тільки з державними структурами, а й такими ж підприємцями, як ви, які укладали договори про будь-якій формі співробітництва. Просто так договори часом розірвати не можна і доводиться компенсувати вашим партнерам їх розірвання. Можливі наступні два виходи з ситуації.

  1. Виконання укладених домовленостей в стислий термін. Всі ми люди і з чесними партнерами можна домовитися про прискорене виконання зобов’язань, іноді навіть часткове виконання. Якщо обидві сторони будуть задоволені, закриття ІП пройде цілком безболісно.
  2. У другому випадку відбувається рішуча відмова від виконання домовленостей, укладених в минулому. Така ситуація вимагає грошових виплат або іншого роду компенсацій, якщо такі раніше вказувалися в договорі.

Не думайте, що можна зшахраювати, і закрити ІП, минаючи партнерські домовленості, при цьому ставши фізичною особою без будь-якої відповідальності. Насправді, навіть перетворившись в обивателя, ви не знімаєте з себе фінансову відповідальність, так що виплати доведеться продовжувати.

Судові тяжби в разі несплати – не ваш варіант. А вони мають бути, якщо спробуєте сховатися від закону. Справа в тому, що такою є особливість ІП, на відміну від ТОВ: індивідуальне підприємництво несе на собі всю фінансову відповідальність, повністю, в тому числі за дії співробітників. У той час як юридична особа поплатитися лише статутним капіталом компанії.

Етап 3 – розриваємо договори про наймання співробітників

Перш ніж закривати власне підприємство, необхідно розірвати договори з найманими раніше співробітниками. Звільнити їх потрібно відповідно до букви закону, дотримуючись установки трудового кодексу та інших правових актів.

Що стосується того, що відбувається податкового періоду, фонд соціального страхування чекає від вас звітності у вигляді заповненого бланку серії 4-ФСС, а пенсійний фонд України очікує 4 бланка:

  • два серії АВД, з маркуванням 6-2 і 6-5,
  • екземпляр серії СЗВ серії 6-4,
  • екземпляр РСВ-1.

Дані форми також представлені у вигляді документа для роботи в програмі Excel, скачати їх можна на офіційних мережевих ресурсах згаданих вище державних установ.

Виходить, що ви здаєте звітність не як власник бізнесу, а як роботодавець, який контролює діяльність співробітників.

Як тільки співробітники будуть звільнені відповідно до букви закону, потрібно зібрати медичні поліси кожного з них, і відправить за місцем видачі, а потім припинити співпрацю з соціального і медичного страхування фондами.

Зробити дані процедури необхідно також до звершення факту закриття індивідуального підприємництва, в іншому випадку ви продовжите виплачувати внески державі за ведення бізнесу, який вже давно не функціонує.

Етап 4 – знімаємо контрольно-касову техніку з державного обліку

Якщо ви займалися торгівлею, то зобов’язані були в більшості випадків видавати чеки покупцям і вести касовий облік. Отже, на руках у вас є касовий апарат.

Як тільки діяльність підприємства припиняється, апарат з обліку треба буде зняти, тому візьміть його під пахву і вирушайте в податкову інспекцію. Після того, як машина пройде перевірку у фахівця, з обліку вона буде знята.

Етап 5 – закриття розрахункового рахунку для ведення бізнесу

Відповідно до закону підлягають примусовому відкриття цього рахунку в банку підприємці не піддаються, проте самі вони і приймають рішення про його створення, адже лише завдяки використанню розрахункового рахунку, вони отримують можливість повноцінно вести обмін засобами від клієнтів і до партнерів, а також складати звітність для податкової інспекції .

Цей етап в порівнянні з іншими помірно простий, так як для його виконання досить піти в банк, де рахунок відкривався при створенні підприємницької організації, і оформити там заяву по його припиненню. Як написати цей текст правильно, вам підкажуть безпосередньо в банку, фахівці-консультанти. Головне, перед закриттям рахунку переконайтеся, що всі проведені по ньому операції отримали логічне завершення.

Зробити це потрібно, тому що багато банківські системи проводять обробку платежів довго, крім того, трапляються різні технічні затримки. Якщо на рахунку, наприклад, залишалися гроші, і він буде закритий, зняти їх не зможете ні ви, ні сама система. А іноді затримки оплати товарів або послуг відбуваються через людський фактор: забудькуватості ваших клієнтів або партнерів. Після того, як рахунок закриється, вони не зможуть оплатити те, що придбали у вас.

Отже, здійснюючи процес закриття рахунку, перевіряйте уважно, чи все домовленості перед вами і з вашого боку були вчасно виконані.

Отже, перераховані п’ять етапів були підготовчим кроком до закриття індивідуального підприємництва. Їх основна суть полягає в доведенні всіх виконуваних вами справ до логічного кінця, наприклад, розрахунку співробітників, закриття банківського рахунку, зняття з обліку касово-контрольної техніки і т.д. Виконати описані етапи важливо, щоб приступити до основного процесу закриття ІП, без них завершити цей процес буде неможливо. Тепер перейдемо до основного процесу закриття ВП.

Етап 6 – вписуємо дані до заяви бланка серії Р26001

Як саме заповнювати цю форму, ми описували вище, в розділі про документах на закриття підприємства. Важлива умова, яку повинен ретельно дотримуватись при скачуванні даної форми з просторів мережі – відсутність на папері водяних міток або інших символів. Їх наявність зробить форму неліквідної і в інспекції відмовлять у прийнятті.

Етап 7 – вносимо гроші за державне мито

Вносити 160 гривень на сплату мита потрібно в банку, обов’язково отримавши квитанцію. Дані для її оплати слід дізнатися в податковій інспекції, яка займеться процесом ліквідації вашого індивідуального підприємництва.

Обов’язково слід вказати в папері дані:

  • одержувача грошей (державної організації),
  • свої (власника компанії).

Чек за виплату необхідно надати в податкову, подбайте про його отриманні.

Етап 8 – закриваємо ІП

Останній крок у нашій нелегкій підприємстві. Обов’язково перевірте ще раз всі наявні на руках документи зі списку вище, окремо упевнившись у правильності містяться всередині них офіційних даних.

Нагадаємо, нам потрібно було вирішити питання з:

  • пенсійним фондом України,
  • фондом соціального страхування,
  • медичного страхування.

Перераховані вище організації відішлють отримані відомості в федеральну податкову службу, повідомивши її про те, що власник компанії всі наявні умови виконав, заборгованості ліквідував, в загальному, перед законом залишився чистим. Тоді і ви можете взяти документи і відправитися до ведучого справу щодо закриття фахівця податкової служби і віддати йому документи, в обмін взявши розписку про їх отримання, на якій напишуть:

  • особисті дані фахівця, який прийняв документ,
  • дата їх запуску у справі про припинення діяльності ВП.

Проводиться перевірка, підтверджуються дані і в підсумку колишній власник власного бізнесу отримує на руки папір, що свідчить про підтвердження закриття індивідуального підприємця, тобто повною його ліквідації.

Як бачите, процес закриття виявився складним і складовим, що складається з двох основних етапів:

  • підготовчого,
  • основного.

У першому випадку ви займаєтеся збором документів, звільняєте працівників, знімаєте з обліку касу, розриваєте зв’язку зі страховими фондами, банками, збираєте звітність для податкової, гасіть борги і припиняєте відносини з партнерами і клієнтами, завершуючи спільні домовленості і виконуючи обов’язки. У другому вже відбувається перехід до основних дій, що стосуються припинення роботи бізнесу, тобто відносите зібраний пакет документів по всім пунктам – інстанціях, які повинні їх отримати і чекаєте отримання свідоцтва. Остання процедура займає від 3 до 5 днів, після чого ви офіційно перестаєте вважатися бізнесменом.

Відео – Як закрити ІП: покрокова інструкція

Чи можна закрити ІП, будучи боржником перед фондом соціального страхування, пенсійним фондом та іншими організаціями

Представлений питання хвилює розуми безлічі бізнесменів, що обросли фінансовими проблема в зв’язку з простоєм роботи підприємства або занадто довгим збором потрібних документів. Поспішаємо вас втішити: можна! Так, борги погасити попередньо бажано, проте зовсім не обов’язково. Все тому, що держава розуміє, як тільки стартує процес ліквідації індивідуального підприємництва, припиняться грошові побори з боку страхових фондів і їх постійний приріст зупиниться. Дізнатися це велике полегшення для всіх бізнесменів, але особливо для тих, чий бізнес повів бюджет в мінус, в результаті непосильної розміру податкових виплат або зростання долара в ціні.

Цілком розумно бажати позбутися боргів, перш ніж підприємство закриється, це реально змінить фінансовий стан власника прогоріла контори на краще. Борги, як правило, зазвичай накопичуються в пенсійному фонді України. Часом відділення податкової служби отримує повідомлення про наявність заборгованості та відмовляє підприємцю в закритті ВП.

Зверніть увагу! Відмова є протизаконним. Ні в одному правовому акті не знайдете згадок про заборону ліквідації індивідуального підприємництва при наявності боргів перед фондами. Суть ІП така: власник несе стовідсоткову відповідальність фінансового характеру за діяльність підприємства. Після переходу в статус обивателя, він змушений оплатити накопичилися заборгованості з власної кишені. Законодавчо немає перешкод закриття ВП.

Які дії слід зробити, якщо ви зібрали всі необхідні папери, внесли плату за державний збір, але працівник федеральної податкової служби вашого міського відділення заява не приймає, нагадуючи про непогашені заборгованості? В першу чергу запам’ятайте: праведний гнів краще тримати при собі. До крайності довести конфлікт ви завжди встигнете, але чи не краще спробувати вирішити питання мирно? Повірте, це тільки зіграє вам на руку і не зіпсує відносини з фахівцем податкової, які згодом можуть стати упередженими. Поясніть співробітнику служби ситуацію. Якщо він компетентний, то зобов’язаний знати всі тонкощі про фінансові обов’язки ІП, таким стає фізичними особами без дозволу на ведення комерційної діяльності.

Якщо конфлікт все ж таки виникла, у вас є два варіанти:

  • затіяти судову тяжбу,
  • послати документи в податкову поштою, надіславши запит повідомлення про доставку паперів.

Звичайно, всередині буде кипіти вогонь і захочеться відправитися саме в суд, оскаржуючи неправоту працівника податкової інспекції. Досить простий спосіб, який, тим не менш, відніме у вас час, сили і гроші. Другий спосіб ще більш простий, а крім того дозволяє уникнути конфлікту з державними органами і заощадити нерви.

Щоб здійснити маленьку хитрість з відправкою документів, слід нотаріально завірити кожну наявну на руках папір, скласти комплект у відповідний за вагою конверт на пошті і відправити її в податкову. По місту такі відправлення йдуть не довго.

Оформляйте поштове відправлення у вигляді рекомендованого листа, обов’язково оформивши повідомлення про отримання паперів інспекцією. Таким чином, ви виграєте два наступних бонусу:

  • робите відмову в прийнятті документів неможливим,
  • отримуєте підтвердження про прийняття документів в обробку, в якості офіційного докази.

Після того, як ІП буде ліквідовано, підприємець повинен здійснити погашення заборгованості. Ось як це може статися.

  1. За власним бажанням. Це означає, що вам особисто доведеться відвідувати фонди і оплачувати заборгованості, збираючи квитанції про оплату і чеки, які потім будуть демонструватися для підтвердження здійснення виплат.
  2. Примусово. Цей варіант вкрай небажаний для репутації фізичної особи, яка одного разу знову може захотіти стати власником бізнесу. При тривалому непогашення заборгованостей, працівники податкової інспекції або одного з страхових фондів, подадуть судовий позов на колишнього власника компанії, що містить претензії до несвоєчасного погашення боргів. При гіршому розкладі вам нарахують пеню і заарештують майно.

Як бачите, висновок простий. У ваших інтересах постійно проявляти інтерес до погашення заборгованостей. Заведіть знайомого в державних органах, який буде консультувати вас про стан справ по телефону або особисто.

З платежами зволікати не варто, так як вони можуть перетворити в кого проблем, непідйомних для недавно прогорів з бізнесом людини. Борги залишаються в тому ж обсязі для фізичної особи, в якому були для індивідуального підприємця, тому підготуйтеся витратити на їх погашення солідну суму. Негативний момент полягає в тому, що згідно із законом державні структури не зобов’язані повідомляти про ліквідацію ІП тих, хто має борг. Законодавчо громадянину надається 15 діб на рішення грошових питань і покриття боргів.

Якщо погашення затримується або не передбачається, колишній власник підприємства може поплатитися своїми своїм майном, вилучаються в судовому порядку. Представляємо список речей, які не підлягають вилученню:

  • предмети особистого користування,
  • їжа,
  • житло, якщо людина не має потенційної заміни.

Підведемо підсумки

Кожен бізнесмен розуміє, що створення власного бізнесу – дуже складний процес і готується до нього серйозно. Для початку він проходить складну процедуру відкриття ІП, і виходить на ринок, пропонуючи там свій унікальний товар або послугу. У деяких виходить пробитися «в люди» і почати заробляти хороші гроші, поступово перетворивши бізнес в налагоджену машину, нарощує оберти. Інші вкладуть всі свої сили, але успіху так і не доб’ються, тому помучитися, якийсь час, ухвалять рішення про закриття індивідуального підприємництва на користь стандартного способу заробити гроші на життя. Тут важливо не втрачати час і не дозволити боргами перед офіційними структурами накопичитися, адже віддавати їх доведеться в будь-якому випадку. Будьте готові до відступу, уважно заповнюйте паперу, користуйтеся представленої в даній статті інструкцією в якості керівництва і у вас все вийде правильно!

Сподобалася стаття? Збережіть, щоб не втратити!

РЕКОМЕНДУЄМО СТАТТІ ПО ТЕМІ

Воронка продажів: як грамотно скласти воронку для ефективних продажів

бізнес

Пошук інвестора для бізнесу: де шукати інвестиції і як продавати свою ідею

бізнес

Малий бізнес: ідеї для початківців і поради щодо вибору ніші

бізнес

Ваш відгук Натисніть, щоб скасувати відповідь.

Ссылка на основную публикацию