Як завантажити бібліотеку матеріалів в 3D MAX?


Як завантажити бібліотеку матеріалів в 3D MAX?

Програма 3D MAX допомагає детально проектувати архітектурні об’єкти, локації, інтер’єри, персонажів мультфільмів, кінофільмів і багато іншого. Це чи не найважливіша програма для того, хто працює з комп’ютерною графікою. Але так як це досить об’ємна і складна програма, пізнавати її потрібно методично, наполегливо і довго. Самовчитель 3D MAX і різні форуми здорово можуть допомогти в освоєнні її азів. У цій статті ми поговоримо про аспект додавання бібліотеки матеріалів в 3D MAX. А також поговоримо, як створити особисту бібліотеку.

Додаємо нову бібліотеку

У 3D MAX спочатку представлено на вибір 15 бібліотек, об’єднаних в 6 груп: метал, дерево, каміння, небо, земля і цегла. Всі додаткові матеріали і текстури легко викачуються в інтернеті. Файли бібліотек зберігаються в форматі .mat. Щоб додати бібліотеку в програму, необхідно відкрити редактор матеріалів (М на клавіатурі або значок кульку зі стрілочкою). Зліва в блоці Browse from вибираємо Mtl Library, а потім Open трохи нижче. Відкриється діалогове вікно під назвою Open Material Library, тут вибираєте потрібну вам бібліотеку і натискаєте кнопку Відкрити.

За допомогою команди Merge можна додати нові матеріали в поточну бібліотеку, яка в даний момент завантажена і використовується. Кнопка Save дозволить зберегти поточну бібліотеку з урахуванням всіх нових оновлень. Якщо ж ви хочете зберегти в бібліотеці все нові матеріали і текстури, використовуйте кнопку Save As.

Як створити власну бібліотеку?

Інтер’єр та екстер’єр в 3D MAX створити з нуля досить непросто і досить легко розгубитися в кількості пропонованих матеріалів до використання. Дуже багато хто воліє створювати особисті бібліотеки з часто використовуваними текстурами або для конкретного об’єкта. Це дозволяє мати улюблені матеріали під рукою в швидкому доступі і не засмічувати основні бібліотеки.

Для цього відкриваємо сцену, з якої хочемо зберегти текстурну карту і на клавіатурі натискаємо латинську М, вибираємо пункт Scene з блоку Browse From. У вікні Map Browser натискаємо кнопку Save As. Відкривається вікно Save Material Library, де потрібно вказати назву бібліотеки. Зберігаємо і насолоджуємося.

Щоб додати новий матеріал, натискаємо на клавіатурі М, у вікні бібліотеки знаходимо кнопку Put to Library. Необхідно ввести в діалоговому вікні назву матеріалу і зберегти. Видалити карту можна за допомогою кнопки Delete from Library.

Ссылка на основную публикацию