Крах доткомів 2000 року


Крах доткомів 2000 року

Криза доткомів стався в США 10 березня 2000 року. Дотком похідне поняття від англійського dot.com. Dot в перекладі з англійської означає точка. Com – це домен в системі доменних імен інтернет простору. Етимологічно походить від слова «комерційний». У своє призначення він був орієнтований на те, що доменні імена будуть належати комерційним організаціям і великим компаніям.

Згодом з розвитком всесвітньої «павутини» подібні обмеження були зняті. Інтернет комерція почала набирати обертів. У цю область почали надходити значні інвестиції. Індекс NASDAQ до березня 2000 року зростав більшими темпами і досяг позначки в 5000 пунктів. NASDAQ – це ринок позабіржового профілю, на якому відбувається торгівля акціями компаній, що спеціалізуються на різних інтернет-технологіях (сюди можна віднести програмне забезпечення, електроніку тощо).

Як наслідок, акції інтернет компаній значно піднялися в ціні. Однак їх кількість на ринку було обмежено. Пропозиція не відповідало перевищує попиту, що невиправдано вплинуло на вартість інтернет-компаній. Відзначимо, що інтернет-компанії не мали практично ніякими активами, за винятком доменних імен. Виникла необхідність створення методики матеріальної оцінки нових утворень. В якості критеріїв були прийняті чисельність аудиторії порталу і часу, яке користувач витрачає на відвідування сайту. Природно, що інвестори сподівалися отримати достатній прибуток з підприємств.

Але покладені надії не могли виправдатися. Перші інтернет компанії ще не навчилися повністю використовувати весь потенціал електронної комерції, реалізовувати товари і послуги через інтернет у великих обсягах. Економічний міхур ріс в розмірах. Фондовий ринок перестав плекати діяльність інтернет-компаній зі стійким вектором на збитковість. Що звалився ринок акцій перекрив вливання інвестицій в цю область. Найвідомішою жертвою краху доткомів став сервіс Yahoo. Зараз вже і не віриться, що на етапі становлення Google пропонував купити себе Yahoo за символічну суму. В результаті краху доткомів половина інтернет компаній розорилися. Вижили лише деякі, за плечима яких стояли інші джерела фінансування або реальний бізнес.

Ссылка на основную публикацию