Microsoft хоче зробити Windows повсюдної

Компанія Microsoft вступила в епоху змін. На своїй першій зустрічі з фінансовими аналітиками виконавчий директор Microsoft Сатья Наделла розповів, що він відкритий для експериментів і не побоїться міняти деякі давні принципи компанії, зокрема, Windows і її ціноутворення. Метою, за його словами, є повсюдне поширення Windows, і різні ціни і бізнес-моделі покликані сприяти досягненню цієї мети.

Хоча виручка і прибуток Microsoft знизилися в порівнянні з минулим роком, вони перевищили прогнози аналітиків. Microsoft повідомила про чистий прибуток в розмірі $ 5,66 млрд., Про доході $ 20,40 млрд., І про зростання виручки від усіх видів продуктів, орієнтованих на бізнес. Microsoft вважає, що орієнтація на споживчий ринок і зрушення в бік хмарних сервісів, таких як Office 365, Azure і пошукова система Bing, допомогли поліпшити фінансові показники.

За словами глави компанії, він використовував перші місяці свого перебування на посаді, щоб повторно ознайомитися з Microsoft і отримати свіжий погляд. «Останні два з половиною місяці були періодом значних змін в Microsoft, але також і періодом зміцнення основ наших продуктів і фінансових планів. У майбутні місяці ми будемо продовжувати робити акцент на двох речах – виконувати свої зобов’язання зараз і закладати основи на майбутнє. Я можу підвести підсумок кварталу двома словами: поточна робота і перехідна діяльність ».

У певний момент керівники часто зобов’язуються переглянути свій бізнес, щоб почати все спочатку, позбувшись від усього зайвого. Зайвого цього зазвичай буває небагато. Якщо читати між рядків, здається, що Сатья Наделла дійсно зацікавлений у руйнуванні і перебудові деяких традиційних основ бізнесу Microsoft.

протистояння реальності

Головне полягає не в тому, чим Microsoft традиційно займалася. Насправді, компанія стала часто асоціюватися з деякими типовими для неї продуктами, на зразок пакету програм Office, який мало змінювався протягом десятиліть.

Як зазначає Сатья Наделла, часи змінилися, і ринок ПК відтепер перестав бути головним. Сатья Наделла двічі згадав, що Microsoft буде присутній на ринку носяться пристроїв, хоча неясно, чи планує Microsoft тільки розробляти програмне забезпечення і послуги (наприклад, в рамках Windows Embedded), або створювати пристрої самостійно. В останньому випадку допоможе апаратне підрозділ Nokia, придбання якого було закрито 25 квітня.

«У майбутньому я хочу розглядати Windows як представника широкої екосистеми пристроїв», говорить Сатья Наделла. Щоб це сталося, Microsoft доведеться працювати на ринку, де правила визначаються іншими: Apple, яка створила масивний сектор контрольованих додатків, Google, чия безкоштовна система Android стала найпоширенішою, і десятком компаній-виробників планшетів.

Це призвело до найбільш важливого заявою Сатья Наделла: «У світі повсюдних обчислень ми хочемо, щоб Windows теж була повсюдною. Це означає, що одна ціна і одна бізнес-модель не годяться для всього відразу ».

Що далі: підписка на Windows?

Сатья Наделла не став уточнювати свої слова, так що можна тільки гадати про їх істинному значенні. В останні кілька тижнів ми не раз чули про те, що Microsoft планує запустити безкоштовну або пільгову версію Windows, можливо, разом з 8-дюймовим планшетом Surface. Microsoft вже прийняла рішення про скасування ліцензійних зборів за використання Windows на пристроях з діагоналлю екранів більше 9 дюймів, а це означає, що компанія буде активно конкурувати в сегменті планшетів бюджетного рівня, де править Android.

У той же час Microsoft не проти б надовго затягти користувачів системою підписки. Компанія хвалиться успіхом підписаний моделі сервісу Office 365, де у Office 365 Home вже 4,4 млн. Абонентів, за квартал підписалися 1 млн. Чоловік, а в корпоративному секторі число передплатників зросла вдвічі. «Де ми може додати найбільше, це в підписці, будь то в Office 365, Office для iPad, Xbox Live Gold або будь-які інші платформи.

До сих пір в цей список не входить Windows, хоча в майбутньому цілком ймовірно побачити тут і її. Нагадаємо, що Microsoft перейшла на більш швидкий цикл оновлень своїм головним операційної системи. До сих пір єдиними витоками даних були відомості про безкоштовну Windows і про версії на основі Bing. Однак цілком можна уявити і Windows на основі передплати, під ім’ям Windows 365.

Зважаючи на успіх Office 365 і частоту оновлень Windows і Windows Phone, модель на основі передплати уявити вже нескладно. Купівля Windows 8 зараз дає безкоштовний доступ до оновлень 8.1 і 8.1 Update 1. Точно так же, купивши підписку на якийсь термін один раз, користувач буде отримувати ці оновлення безкоштовно.

Звичні до автономності Windows XP або 7 користувачі можуть сприйняти таке нововведення в багнети. Однак Windows, як ми сказали вище, вже не сама по собі, у відокремленому світі персональних комп’ютерів, а на всіх типах пристроїв, де такі оновлення – норма. Це змусить компанію міняти і політику в області ціноутворення. Поки складно уявити модель на зразок «заплати раз і отримай доступ до всього» (ПК-Windows Phone-Xbox), але модель єдиного до доступу до даних і сервісів з усіх платформ уже в дії.

Втім, це все спекуляції. Поки Сатья Наделла закінчив свій виступ цитатою з Ніцше: «що ви можете очікувати від Microsoft, це мужності перед обличчям реальності. Ми будемо підходити до наше майбутньому з мисленням дослідника ». А дослідники пробують все і не бояться ризикувати.

Ссылка на основную публикацию