На Яндекс.Зображення час змін


На Яндекс.Зображення час змін

На Яндекс.Зображення запущений новий інтерфейс, правда поки в режимі експерименту. Зараз новий інтерфейс бачать тільки частина користувачів. Якщо ви теж хочете його спробувати, включитися в експеримент можна в налаштуваннях.

Запуск нового інтерфейсу – важлива подія для всієї команди Яндекс.Зображень. За ним стоїть робота багатьох: менеджерів, аналітиків, розробників, маркетологів і дизайнерів. Сьогодні ми хочемо розповісти, чому було вирішено зробити новий інтерфейс і чим при цьому керувалися.

Хороший інтерфейс дозволяє людині швидко і легко досягти тієї мети, з якою він прийшов на сайт. Але з плином часу потреби користувачів змінюються. Це відбувається через зміни в структурі інтернет-аудиторії і розвитку інтернету в цілому. Наприклад, за даними Фонду «Громадська думка», за останні роки аудиторія рунета трохи подорослішала, жінки стали користуватися інтернетом нарівні з чоловіками. Тепер користувачі заходять в мережу майже кожен день і частіше з дому, а не з роботи, як це було кілька років тому. Інтернет став звичним засобом для спілкування та розваг. У Яндекс.Зображення ці зміни особливо помітні за тематиками запитів. Наприклад, стало більше «дорослих», «жіночих» і «розважальних» запитів: про благоустрій будинку, ремонт, дизайн інтер’єру, дитячі товари, моду і красу, смішних картинках.

Для того щоб отримати повне уявлення про завдання користувачів, ми провели дослідження. Для цього ми проаналізували декілька мільйонів випадкових пошукових сесій. Всі вони були розбиті на групи, в кожну з яких потрапили сесії з схожим призначеним для користувача поведінкою. У нас вийшло п’ять таких груп, або кластерів.

Найбільшу групу склали короткі сесії: користувачі заходили на сервіс, щоб швидко пошукати картинки і піти. Вони майже не користувалися фільтрами і розширеним пошуком, рідко переходили з картинок на сайти і мало переглядали великі зображення. Така поведінка говорить про низьку залученості в процес пошуку. У сесіях цієї групи найчастіше зустрічаються запити про дитячі товари, домашніх тварин і спорті.

Наступний кластер – це сесії середньої тривалості, протягом яких користувачі переглядають не надто багато, але і не дуже мало зображень, і іноді використовують спеціальні пошукові інструменти, наприклад фільтри з розширеного пошуку. У сесіях цієї групи багато запитів про техніку, зокрема, про мобільні телефони і комп’ютери, а також авто і гри.

  

Третій кластер – сесії користувачів, які сильно залучені в процес пошуку, але їм не потрібна якась певна картинка. Вони переглядають багато зображень, часто з використанням слайд-шоу. Мета таких пошуків – розважитися або отримати естетичне задоволення від перегляду красивих картинок. У цій групі багато запитів про моду, гумор, образотворче мистецтво і фотографію, інтер’єр і дизайн.

Четвертий кластер – це сесії користувачів, яким потрібна певна картинка, у них в голові вже є її якийсь образ. Про це говорить часте використання фільтрів розміру, кольору, графіки, клипарта. Характерні для групи теми – зображення як такі (кліпарт, аватарки, схеми вишивки, заставки тощо), а також гумор (приколи, демотиватори). У цих сесіях користувачі сильно залучені в процес і найчастіше шукають картинки для подальшого їх використання. Наприклад, щоб проілюструвати пост або встановити заставку на робочий стіл.

І остання група – сесії, які закінчуються переходом на сайт. Це досить тривалі сесії, в ході яких користувачі також сильно залучені в процес, але шукають не картинку, а зображений на ній об’єкт. У таких сесіях багато запитів про різноманітні товари, автомобілях, матеріалах для будівництва і ремонту, одязі, аксесуарах та взуття.

Проаналізувавши основні сценарії поведінки користувачів, ми зробили інтерфейс, який враховує їх все.

Ссылка на основную публикацию