Прослуховуються наші розмови в Facebook?

Прослуховуються чи таємно наші розмови в Facebook? Навіть якщо технічно це здається нереальним, подібні чутки щільно вкоренилися. І що найцікавіше, Facebook в цьому зовсім не має потреби.

Історія завжди одна і та ж: як грім серед ясного неба Facebook показує рекламу продукту, про який щойно йшлося – в довірчій бесіді з друзями, в офлайні або по телефону, але точно не в Інтернеті. Єдине пояснення: Facebook таємно прослуховує мікрофон мобільного телефону і тим часом знаходить відповідний вам продукт.

Абсолютно дивні збіги

В останні тижні знову почастішали чутки про прослуховування в соціальних мережах: то вам пропонують екзотичну відкривачку для кокосів, то новітні льодяники від кашлю, або з’являється спільний знайомий, про який ви вже й думати забули.

Але найвідомішим став випадок з котячим кормом: передплатник YouTube Невіль влаштував Facebook пастку і наполегливо пояснював по телефону (всі додатки були відключені) свою термінову потребу в котячому кормі. Через два дні Facebook дійсно показав рекламу котячого корму.

Може бути, це просто випадковість? «Відео з доказом» було переглянуто на YouTube більше мільйона разів і породило численні перепис, наслідувачів і тривожні новини, перш за все в блогах «правого» спрямування і на регіональних каналах США.

Тиск громадськості було настільки сильним, що представники ресурсу вирішили позначити свою позицію: «Facebook» не використовує мікрофон телефону, щоб підбирати рекламу або щоб змінити стрічку новин ». Далі повідомляється: то, що Facebook прослуховує розмови з метою показу відповідної реклами, є «неправдою».

Так, дійсно Facebook звертається до мікрофона, але на правових підставах. Він використовує це для «специфічних функцій, необхідних для аудіопристроїв», наприклад, для відеозаписів або розпізнавання змісту аудіозаписів, щоб при оновленні статусу напівавтомат наповнювати його назвами пісень, фільмів і серіалів. Facebook, а разом з ним і комерційна компанія, буде прослуховувати мікрофон тільки в тому випадку, якщо для цього є добровільне бажання.

У листопаді керівник реклами Facebook Роб Гольдман повідомив в Twitter: «Я відповідаю за рекламну продукцію в Facebook. Ми не використовуємо ваш мікрофон для реклами і ніколи цього не робили. Це просто брехня ».

нездоланні перешкоди

Все розради і спростування абсолютно не допомагають. Недовіра до Facebook глибоко вкоренилося, незважаючи на досить розумні доводи, чому подібні історії неможливі.

Таке комерційне пристосування для прослуховування просто нереально створити за допомогою сучасних технічних засобів, все це є абсолютно не практичним і абсолютно неефективним.

Для прослуховування Facebook знадобилося б цілодобово записувати розмови і посилати їх в обчислювальний центр. Ніякої телефонний акумулятор не виніс би довго такого навантаження. Це було б можливим тільки за умови існування такого програмного забезпечення, яке могло б з мільйонного потоку повсякденних розмов витягти розумну інформацію у величезних масштабах.

Так чи інакше, це було б заборонено: жоден закон про захист даних в світі не дозволив би подібне масове прослуховування. Навіть якби дізналися лише про спробу прослуховування, публічна катастрофа компанії була б неминуча і цілком закономірна.

Привиди в жахливому сховище даних

Але найпереконливішим аргументом, з яким не посперечаєшся, є те, що Facebook абсолютно не потрібно прослуховування мікрофонів. Він давно володіє даними для абсолютно легального з’ясування бажань і потреб своїх користувачів (і понад те). У розпорядженні Facebook знаходиться 52 000 категорій, згідно з якими він розділяє своїх користувачів. Такими є результати дослідження ProPublicа.

Наприклад, Facebook, знає про мене, що я маю близьких друзів, у яких скоро день народження, що я живу в емігрантській родині і два тижні тому повернувся з подорожі. І я той, хто навряд чи чимось ділиться в соціальних мережах або ставить «лайки».
Звичайно ж, Facebook знає дивовижні речі про своїх користувачів і продає інформацію рекламним компаніям – ціла бізнес-модель!

Можливо, саме тут лежить основна причина для всіх чуток: вони є вираженням невдоволення дійсністю, що створює враження втрати контролю.

Існування соціальних мереж порушує наші кордони. Такі компанії, як Facebook, втручаються в наше приватне життя і вивчають наші відносини. Свідомо чи ні, ми захищаємося від подібних спроб маніпуляції. Така наша сьогоднішня реальність.

Той, хто підозрює, що ведеться прослушка мікрофона в телефоні, намагається усвідомити нову дійсність за допомогою старих понять. Комерційний контроль здійснюється набагато в меншому обсязі (і набагато більш примітивно).

Те, що у деяких людей відсутня правильне розуміння справи, є прямим наслідком скритності компаній, що працюють в сфері інформаційних технологій. Вони не хочуть відкривати свої відома громадськості – так само як і те, яким чином вони їх використовують.

Поводження з різними видами контролю вимагає знань. Чи не стане тоді привид з пристрою не тільки земним, а й менш загрозливим істотою?

Ссылка на основную публикацию