СЕО або контекстна реклама: чим відрізняються і що краще

Одвічна боротьба між SEO та контекстом не втрачає своєї актуальності і до цього дня. Який із способів просування краще: СЕО або контекстна реклама?

Щоб відповісти на ці питання, необхідно розібратися, що є що, і порівняти обидва варіанти. І саме цим я займуся сьогодні.

СЕО-оптимізація

Search Engine Optimization (SEO) – це комплекс робіт, спрямований на підвищення позицій ресурсу в органічній пошукової видачі.

Всі роботи так чи інакше повинні бути пов’язані з самим сайтом. Тому даний спосіб просування на увазі постійне поліпшення ресурсу, причому у всіх його аспектах. Таким чином, сайт починає займати лідируючі позиції за рахунок високої якості та релевантності запитам користувачів.

SEO-оптимізація буває внутрішньої і зовнішньої. У першому випадку проводиться доробка технічної складової, юзабіліті сайту, контенту, внутрішня перелінковка і т. Д. В результаті підвищуються і продуктивність, і привабливість, і релевантність сайту. У другому випадку оптимізується посилальна маса. В результаті зростає число і якість сторонніх ресурсів, що посилаються на різні сторінки сайту, і, як наслідок, вага сайту в очах пошукових систем.

Починаючи оптимізувати свій сайт для органічної пошукової видачі, не варто чекати швидких результатів. Це довгий процес. Щоб отримати перші відчутні результати, необхідно чекати кілька місяців. Але якщо розглядати великий відрізок часу, то трафік, залучений таким чином, виявляється дешевше, ніж отриманий за допомогою контексту. Крім того, навіть при припиненні роботи над сайтом він ще довгий час буде перебувати в топі. Якісно оптимізована сторінка може залучати відвідувачів кілька років.

Іншими словами, SEO – це довгострокове вкладення в проект, що вимагає багато часу, терпіння і зусиль, щоб окупитися.

контекстна реклама

Ще один спосіб просунутися в топ пошукової видачі – це контекстна реклама. Вона не має на увазі глобальну роботу над сайтом, але включає роботу над рекламними кампаніями і оголошеннями.

Для контекстної реклами виділені перші і останні 4 рядки пошукової видачі. Сайти, які посіли ці позиції за допомогою контексту, мають відповідну мітку – «Реклама». І основна боротьба ведеться саме за перші 4 рядки на першій сторінці, так як це найбільш клікабельні місця.

Контекстна реклама, на відміну від СЕО, дозволяє отримати блискавичний результат. Відразу ж після настройки і запуску рекламної кампанії на ваш сайт почнуть приходити люди. І якщо ви грамотно налаштували покази, то приходити будуть саме потенційні клієнти.

Чи будуть ці відвідувачі конвертуватися в реальних клієнтів, залежить від того, наскільки ваш сайт вміє продавати. Саме тому в основному для контекстної реклами використовуються посадочні сторінки (Лендінзі).

Добре пророблена рекламна кампанія дозволяє вкладеним коштам окупитися відразу. Але при припиненні фінансування приплив трафіку знизиться до початкового значення.

оплата

У контекстній рекламі оплата проводиться тільки за кліки. При цьому показів може бути скільки завгодно. Навіть якщо з 1000 показів всього 30 чоловік натиснули по оголошенню, то з балансу будуть списані кошти тільки за ці кліки. Вартість кожного кліка визначається за принципом аукціонних торгів. За кожне рекламне місце рекламодавці борються між собою, пропонуючи свої ставки. Той, хто запропонував найвищу, виграє торги. Кожен запит і кожне рекламне місце мають свою ціну. Вартість початкового налаштування рекламної кампанії і її запуску становить приблизно 5 тис. Гривень (плюс-мінус). Щомісячний бюджет залежить від обсягів трафіку, який ви бажаєте залучити, і вибраних стратегій.

На відміну від контексту, СЕО-оптимізація може обійтися без вкладень (якщо не брати до уваги витрат на домен і хостинг, які становлять пару сотень гривень на місяць). Але це можливо лише за наявності певних знань і навичок. Оптимізація сайту – це дуже трудомісткий процес, що має на увазі наявність великого багажу знань. Тому, кажучи про СЕО-просування сайту, в більшості випадків мова йде про залучення сторонніх агентств або фахівців. Вартість такого просування для регіональних проектів варіюється в межах від 10 до 30 тис. Гривень на місяць. Для Москви та інших міст з високим рівнем конкуренції – в районі 100 тис. Гривень на місяць. Також вартість буде залежати від обсягу роботи і кількості ключів, за якими буде просуватися ресурс.

Плюси і мінуси

Плюси SEO:

  • вартість ліда в довгостроковій перспективі нижче,
  • довіру користувачів до органічної видачі вище, ніж до рекламних позиціях,
  • в ході СЕО-оптимізації значно підвищується якість сайту у всіх аспектах,
  • при припиненні фінансування добре оптимізований сайт ще довгий час буде перебувати в топі пошукової видачі,
  • згодом витрати на підтримання високих позицій будуть знижуватися.

Мінуси SEO:

  • довга окупність вкладених коштів, перші відчутні результати будуть видні лише через місяці,
  • складно зрозуміти, наскільки сильно вплинуло на підсумковий результат ту чи іншу зміну на сайті,
  • з тієї ж причини важко протестувати різні стратегії, фішки, прийоми,
  • на початкових етапах вартість оптимізації дуже висока,
  • складно визначити ефективність роботи і професіоналізм виконавців.

Плюси контексту:

  • блискавичний результат (збільшення цільового трафіку, числа лидов і прибутку компанії),
  • швидка окупність вкладень,
  • легко проводити тестування різних стратегій, інструментів, прийомів,
  • можливість миттєвого редагування компаній,
  • ви особисто вибираєте, по яких запитах рекламуватися, а по яким немає,
  • наявність ретаргетінга і можливість сегментації аудиторії,
  • не потрібно великих вкладень, щоб запустити рекламну кампанію.

Мінуси контексту:

  • при припиненні фінансування трафік перестає надходити,
  • вартість ліда на довгій дистанції вище, ніж у СЕО,
  • довіру до реклами нижче, ніж до органічної видачі,
  • при неякісної налаштування кампанії бюджет може злитися за пару днів,
  • в деяких нішах вартість кліка може просто зашкалювати,
  • якість сайту не підвищується.

Так що ж краще?

Немає однозначної відповіді про те, що краще: СЕО або контекстна реклама? Для окремої компанії або проекту кожен із способів просування в більшій чи меншій мірі буде ефективним. Для СЕО підходять сайти, які мають певний вік, з регулярно оновлюється контентом. Тільки що створені сайти буде вкрай складно просунути в топ органічної пошукової видачі.

А ось контекст, навпаки, відмінно підходить для молодих проектів, для впровадження на ринок нового продукту, підвищення впізнаваності бренду і т. Д. У даному випадку немає необхідності постійно додавати новий контент і оновлювати старий. Досить створити одну-дві якісно опрацьовані сторінки і залучати на них трафік.

Але найкращий варіант – це комбінування СЕО з контекстною рекламою. Саме синергія двох цих методів забезпечує максимальну ефективність просування. Звичайно, в такому випадку вам знадобиться вкладати більше часу, зусиль і коштів, але результат того вартий.

Ссылка на основную публикацию