Сучасне використання ПК вже неможливо уявити без наявності на ньому браузера. Ці програми дозволяють повноцінно працювати в інтернеті, переглядати веб-сторінки, грати у flash-гри і багато іншого. Але якщо браузер, один або все, перестали запускатися – це може стати справжньою проблемою. Найбільш частою і ймовірною причиною такої ситуації стають віруси, тому варто негайно реагувати і застосовувати заходи.
Перелік причин, за якими не працює браузер, і їх усунення
Якщо з усіх браузерів не починається тільки один, то очевидно, що проблема з’явилася в файлах конкретної програми. Варіантів може бути декілька:
- помилка в файлах самого браузера – можливо деякі бібліотеки або скрипти були пошкоджені (для вирішення буде потрібно перевстановити браузер, краще повністю),
- неполадка під час вивантаження ядра браузера з оперативної пам’яті (якщо процеси програми не були завершені, заново відкрити оглядач не вийде),
- конфлікт з антивірусом або його файерволом (трапляється, що веб-навігатор блокується захисником системи, в такому випадку необхідно дати дозвіл або відключити фаєрвол).
Всі ці проблеми можна вирішити досить просто, навіть найскладніше – повна перевстановлення програми, і та не займе більше кількох хвилин.
Завершення запущеного процесу через «Диспетчер завдань»
Найпростіше, що може стати причиною незапуска браузера – це що залишилися процеси в оперативній пам’яті. Windows влаштована таким чином, що більшість процесів неможливо запустити повторно. Тому, якщо ОС вважає, що браузер вже запущений, відкрити нове вікно не вдасться. Існує два основних прийому вивантаження з оперативної пам’яті завдань:
- радикальний – перезавантаження комп’ютера,
- правильний – закриття процесів через вбудовану утиліту «Диспетчер завдань».
З першим все просто: перезавантажуємо комп’ютер, при цьому з оперативної пам’яті вивантажуються всі дані, так як ці чіпи не зберігають інформацію. Але занадто часта перезавантаження ПК погано позначається на стані жорсткого диска, тому цей процес краще уникати.
З другим варіантом також немає нічого складного.
- Заходимо в меню «Пуск», відкриваємо папку «Службові» і вибираємо елемент «Диспетчер завдань».
Через меню «Пуск» відкриваємо «Диспетчер завдань»
- У додатку відкриваємо вкладку «Подробности». Знаходимо всі процеси, які пов’язані з назвою або значку з шуканим браузером, по черзі виділяємо їх і натискаємо кнопку «Зняти задачу». Коли всі процеси будуть завершені, пробуємо знову запустити оглядач.
«У диспетчері пристроїв знімаємо всі завдання, що пов’язані з браузером
Однак, якщо в «Диспетчері завдань» не виявилося незакритих процесів, необхідно рухатися далі.
Усунення конфлікту з іншими додатками
Непоодинокими бувають випадки, коли браузер, як мережеву програму, блокує фаєрвол. Стандартної блокує службою для Windows є «Брандмауер Захисника». Для перевірки конфліктності браузера і брандмауера необхідно відключити фільтр мережі і спробувати знову запустити браузер.
- У описки системи прописуємо «Брандмауер» і відкриваємо кращу відповідність.
Для швидкого відкриття брендмауера користуємося пошуком системи
- Переходимо в середу «Включення і відключення».
Кількома посилання «Включення і відключення брандмауера»
- Відключаємо обидва типи мереж і натискаємо кнопку OK для збереження внесених змін.
Відключаємо брандмауер для мереж і зберігаємо зміни
- Пробуємо запустити браузер.
Відео: як відключити брандмауер
Перевстановлення браузера з видаленням всіх даних
У разі коли ні завершення процесів, ні відключення блокування не допомогло, необхідно переустановити браузер, так як помилка може бути тільки в його файлах. Процес цей проходить в два етапи: спочатку необхідно видалити програму і всі залишилися тимчасові файли, потім інсталювати оглядач заново.
- На клавіатурі натискаємо комбінацію клавіш Win + X, а в випадаючому списку меню вибираємо «Програми та можливості».
У меню Windows переходимо в аплет «Програми та можливості»
- Знаходимо і виділяємо в списку програм турбує браузер, потім натискаємо видалити і підтверджуємо намір деінсталяції.
Для видалення браузера двічі клацаємо «Видалити» в його графі
- Далі просто: користуючись підказками майстра з видалення програми (натискаємо «Далі», погоджуємося з умовами), завершуємо очищення системи від файлів браузера.
Користуючись підказками програми, видаляємо браузер
Після видалення оглядача необхідно зачистити всі сліди його перебування на комп’ютері і видалити скупчилися дані.
- Відкриваємо «Провідник» – будь-яку папку на комп’ютері. В адресний рядок вставляємо значення C: \ Users \% username% \ AppData і натискаємо клавішу Enter.
Через швидку команду провідника переходимо в директорію зберігання тимчасових даних
- У відкрилася директорії відкриваємо папку Local.
Спочатку відкриваємо папку Local
- Виділяємо папку з назвою браузера і видаляємо її комбінацією клавіш Shift + Del.
Виділяємо і видаляємо папку Деінсталювати браузера
- Повторюємо процедуру для директорій LocalLow і Roaming.
Що робити, якщо не працюють всі браузери
У разі коли «збунтувалися» відразу всі браузери, а не якийсь один, слід бити на сполох, тому що з упевненістю можна сказати, що ваш комп’ютер став жертвою вірусної атаки. У ситуацію необхідно втручатися негайно, щоб шкідливе ПО не зашкодило інші системи комп’ютера.
Перевірка комп’ютера на наявність вірусів
Перш за все, необхідно усунути загрозу і тільки після цього усувати наслідки. В іншому випадку, проблеми повернутися вже з наступним запуском операційної системи, а може і раніше. Тому, при виникненні дивній ситуації з будь-якою програмою необхідно запустити глибоке сканування в файлах Windows. Причому краще використовувати не одну антивірусну програму, а дві або навіть три. Деякі віруси вміють маскуватися від певних захисників, однак комплексний пошук сильно звужує можливість шкідливого ПО уникнути виявлення.
Можна користуватися набором з декількох утиліт:
- Антивірус Kaspersky Free,
- Avast Free Antivirus,
- AVG AntiVirus,
- Bitdefender Antivirus.
Кожен краще тримати на окремому флешці, щоб віруси не могли дістатися і будь-яким чином впливати на файли. Процес сканування проходить наступним чином: по черзі підключається носій до комп’ютера і запускається перевірка. Це займає час, проте гарантує практично стовідсотковий результат для виявлення і усунення всіх загроз.
При пошуку вірусів необхідно перевіряти комп’ютер глибоким скануванням і декількома програмами
Редагування параметра AppInit_DLLs в реєстрі
Реєстр операційної системи – це спеціальний список з ієрархічно встановлених налаштувань. Це середовище нерідко стає мішенню вірусів, так як змінені значення параметрів не можуть бути виправлені антивірусними утилітами. А для ручної правки у недосвідчених користувачів занадто мало знань: можна тільки погіршити ситуацію. Вносити правки до реєстру необхідно акуратно і лише тоді, коли впевнений в результаті.
Серед параметрів існує один, з назвою AppInit_DLLs. Ця установка частково відповідає за роботу браузерів, тому нерідко стає жертвою зловмисників. В ідеальному стані атрибут повинен мати пусте значення, проте, якщо в ньому прописаний шлях до файлу, швидше за все саме цей файл і заподіює шкоду комп’ютеру.
- Відкриваємо «Пуск», папку «Засоби адміністрування» і в ній клацаємо по елементу «Редактор реєстру».
Через меню «Пуск» відкриваємо «Редактор реєстру»
- У дереві директорій зліва відкриваємо папку HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows NT \ CurrentVersion \ Windows. У ній двічі натискаємо по параметру AppInit_DLLs, щоб відкрити його властивості.
- Запам’ятовуємо, а краще записуємо шлях до вказаного файлу в поле «Значення», потім очищаємо це поле і натискаємо OK.
У значенні параметра AppInit_DLLs може зберігатися шлях до файлу вірусу
- Після прийняття зміни, стовпчик «Значення» навпроти параметра повинен виявитися порожнім. Якщо цього не відбулося, перезавантажуємо ПК і повторюємо процедуру.
Ми залишаємо значення параметра AppInit_DLLs порожнім і зберігаємо зміна
- Останнім пунктом усунення неполадки буде видалення файлу, шлях до якого був прописаний в параметрі AppInit_DLLs. Потім знову перезавантажуємо ПК.
Відновлення системних файлів
Також не зайвим буде відновлення системних файлів. Можливо вони пошкодилися через вірусних дій або ж просто помилки диска зробили деякі дані нечитабельними. Для цього завдання буде потрібно системна утиліта SFC, вона запускається з командного рядка і виправляє всі огріхи файлів Windows.
- У меню «Пуск» відкриваємо папку «Службові», клацаємо правою кнопкою по пункту «Командний рядок» і запускаємо її від імені адміністратора.
Через меню «Пуск» запускаємо командний рядок від імені адміністратора
- В консоль копіюємо команду sfc / scannow і запускаємо її у виконання клавішею Enter.
Запускаємо команду команду sfc / scannow в консоль і очікуємо завершення процесу перевірки
- Очікуємо завершення процесу і перезавантажуємо ПК.
Відео: як відновити системні файли
Виправити помилку з Незапуск одного або всіх браузерів не складно. Будь-які можливі причини можна викорінити, навіть самі запущені випадки з ураженням комп’ютера вірусами лікується малою кров’ю.