Wi-Fi маршрутизатор не працює – керівництво по вирішенню проблем

Як правило, більшість проблем з Wi-Fi маршрутизатором спливають саме під час його настройки. Ні для кого не секрет, що пристрій, налаштування якого виконали коректно, буде працювати так, як і задумував його розробник. Проте варто зауважити, що навіть успішно відпрацювавши довгий термін Wi-Fi роутер може в будь-який час просто вийти з ладу. Відновити маршрутизатор цілком можливо, але тільки в тому випадку, якщо це не якась апаратна поломка в самому пристрої. У разі апаратної поломки вам доведеться або нести його в сервісний центр, або збирати грошики на новий роутер.

У цьому матеріалі ми з вами розглянемо всілякі рішення для безлічі проблем, які можуть виникнути з таким корисним пристроєм, як Wi-Fi маршрутизатор. Чи не горять індикатори на корпусі маршрутизатора, він навідріз відмовляється виявляти кабель провайдера, ви не можете пройти в панель управління на комп’ютері або мобільному пристрої, роутер постійно розриває з’єднання з підключеними пристрою – і багато іншого буде розглянуто в даній статті. Варто зауважити, що застосовувати нижченаведені рекомендації ви можете при наявності будь-якої операційної системи або маршрутизатора – це не має значення, так як все працює приблизно по одній і тій же схемі.

У даній статті будуть розглянуті наступні проблеми і рішення для них:

  • Неможливо відкрити панель управління Wi-Fi маршрутизатора. Ви намагаєтеся відкрити панель по цілком звичним адреси, наприклад, 192.168.0.1 або 192.168.1.1, але нічого не відбувається.
  • Ви не можете підключити кабель від провайдера до WAN-порту маршрутизатора, так як той ніяк не реагує на нього. При підключенні не горить спеціальний індикатор на корпусі маршрутизатора. Wi-Fi маршрутизатор працює, але Інтернет є тільки на підключеному до нього комп’ютері через мережевий кабель. Доступ в Інтернет доступний тільки на одному з підключених пристроїв.
  • Wi-Fi маршрутизатор роздає мережу, але на ній немає доступу до Інтернету. Wi-Fi адаптери смартфонів, ноутбуків або інших периферійних пристроїв не можуть виявити роздавали маршрутизатором мережу.
  • Маршрутизатор працює нестабільно, а бездротова мережа, створювана ним, надає вкрай низьку швидкість підключення.
  • Wi-Fi роутер час від часу перекриває доступ до Інтернету, і єдиний спосіб повернути доступ до нього – перезавантажити маршрутизатор або виконати його скидання.
  • Ви не можете виконати нормальну настройку Wi-Fi роутера, так як параметри в панелі управління постійно скидаються за замовчуванням або ж і зовсім не зберігаються прямо в панелі, тобто натиснули на зберегти – ніякої реакції.
  • Спеціальні індикатори, що відповідають за Wi-Fi сигнал, харчування, підключення до різних портів, не горять, як це було раніше – при початковій покупці.

ВАЖЛИВО:

  • Щоб не наламати спочатку дров, спробуйте для початку просто перезавантажити свій Wi-Fi маршрутизатор. Знайте, що подібні пристрої вкрай корисно перезавантажувати час від часу, щоб позбутися від усіляких проблем, багів і помилок з програмним забезпеченням маршрутизатора. Вимкніть (від’єднайте кабель або натисніть на спеціальну кнопку), почекайте 20-30 секунд, а потім знову підключіть все назад.
  • Перевірте, що проблема не знаходиться на стороні вашого провайдери. Часом виникають випадки, коли маршрутизатор не дає доступ до Інтернету просто тому, що у провайдера сталася якась проблема. Перевірити це вкрай просто, підключивши кабель від провайдера безпосередньо до комп’ютера або ноутбука.
  • Якщо у вас перестав працювати Інтернет тільки на смартфоні або ноутбуці, то справа, швидше за все, полягає не в Wi-Fi маршрутизатор, а в Wi-Fi адаптер цих пристроїв. Відповідно, і проблему потрібно вирішувати саме з ними, а не з роутером.

Не можуть увійти в панель управління Wi-Fi маршрутизатора

Щоб відкрити панель управління Wi-Fi маршрутизатора, вам не потрібно проробляти купу роботи – відкрили браузер і перейшли по потрібному IP-адресою. Як правило, переходити потрібно за адресами 192.168.0.1 або 192.168.1.1. Проте буває і так, що в адресний рядок браузера необхідно ввести якесь певне ім’я хоста. Загалом, переконайтеся, що ви вводите саме ту адресу, яку від вас вимагається. Знайти адресу можна на нижній частині корпусу Wi-Fi маршрутизатора або на його упаковці.

Крім іншого, вам також варто переконатися, що ви коректно підключилися до Wi-Fi маршрутизатора. Як ми знаємо, отримати доступ до панелі управління роутера можна через мережевий кабель, підключений до ПК, або через Wi-Fi з’єднання. Переконайтеся, що ви коректно підключилися до маршрутизатора, перш ніж намагатися увійти в його панель управління.

Ще одна можлива причина, по якій ви не можете зайти в панель управління свого роутера, – це те, що ви не так давно виставляли статичні значення IP-адреси і адреси DNS-сервера на комп’ютері. Якщо це дійсно так, то вам потрібно повернутися в налаштування мережевого підключення і вибрати автоматичне отримання цих даних.

Якщо ви намагаєтеся зайти в панель управління через портативний пристрій за допомогою Wi-Fi мережі – спробуйте використовувати якесь інше пристрій. Бувають виникають випадки, коли корінь цієї проблеми полягає в якихось проблемах, пов’язаних з певним пристроєм. Не виходить увійти з планшета? Спробуйте увійти з ноутбука або смартфона.

А що робити, якщо ви не можете увійти в панель управління під своїми логіном і паролем? Так, і така ситуація деколи виникає. Як правило, подібна проблема проявляється після випадкового скидання налаштувань роутера. Наприклад, на деяких моделях маршрутизаторів кнопка скидання поєднується з функціоналом WPS. Можливо, ви випадково натиснули цю кнопку або ж передержали кнопку WPS на корпусі. Якщо ви не можете зайти в панель під своїми даними – спробуйте ввести дані за замовчуванням, наприклад, admin / admin або admin / -.

Маршрутизатор не дає доступ в Інтернет. Неполадки з WAN-портом. Доступ в Інтернет присутній тільки на підключеному комп’ютері

Бувають такі випадки, коли підключення кабелю провайдера до WAN-порту Wi-Fi маршрутизатора не приводить зовсім ні до чого. Ви підключили кабель і … роутер ніяк не реагує на це. Часом, може навіть не загорятися спеціальний діод в корпусі роутера. Також, як зазначають деякі користувачі, при вході в панель управління також може висвітлюватися повідомлення про непідключеному в WAN-порт кабелі.

Отже, дана проблема може бути вирішена декількома діями. Спробуйте зробити наступне:

  • Переконайтеся, що ви коректно вибрали тип мережевого підключення в настройках панелі управління маршрутизатора. Як правило, провайдери надають своїм клієнтам один з трьох видів мережевого підключення: DHCP, статичний IP-адресу і PPPoE. Буває, що провайдер може надавати і інші типи підключення, але це відбувається значно рідше. Зайдіть в налаштування WAN в панелі управління свого роутера і упевніться, що ви вибрали правильний тип мережевого підключення.
  • Перевірте сам кабель, що підключається до WAN-порту. Часом бувають випадки, коли безпосередньо кабель починає відходити від WAN-порту в корпусі роутера, наприклад, через поламаної засувки на кінці інтерфейсу RJ-45. Також перевірте сам інтерфейс RJ-45 на кінці кабелю: гарненько огляньте його та переконайтеся, чи нормально затиснуті всі жили з кабелю. Якщо ті відійшли – доведеться заново обжимати кабель.
  • Переконайтеся, що проблема не знаходиться на стороні провайдера. Спробуйте підключити мережевий кабель безпосередньо до якогось ПК, щоб перевірити, чи є доступ до мережі та Інтернет чи ні. Можливо, щось просто сталося у провайдера, через що маршрутизатор і не може побачити кабель.
  • Якщо у вас пропадає роздача Wi-Fi мережі після відключення підключеного до маршрутизатора комп’ютера, то у вас, швидше за все, підключення до мережі виконано через PPPoE. Все, що вам потрібно зробити – це виконати коректне налаштування даного підключення саме в панелі управління маршрутизатора, а не ПК (на ньому потрібно і зовсім видалити підключення). Як тільки ви це зробите, після відключення комп’ютера маршрутизатор продовжить роздавати мережу провайдера по Wi-Fi.
  • Перевірте працездатність самого WAN-порту. Зробити це, маючи в розпорядженні одне з’єднання з мережею, вкрай проблематично, але ви можете дати спробувати підключити маршрутизатор до мережі своєму другові або сусідові, щоб той переконався в його працездатності. Що робити в разі того, якщо WAN-порт дійсно перестав працювати? Якщо просто – віддати маршрутизатор в сервісний центр (і сподівається на краще) або купити новий. Якщо складно – спробувати встановити кастомний прошивку, за допомогою якої можна перепризначити один з чотирьох LAN-портів в WAN, що, втім, може і не вийти.

Wi-Fi роутер не роздає бездротову мережу. Або мережа присутня, але доступ в Інтернет – немає

Часом, може виникнути ситуація, коли ваш маршрутизатор начебто і налаштований як треба, але бездротову мережу він роздавати ну ні в яку не хоче. Наприклад, роутер працює, індикатори на корпусі пристрою підтверджують це, але ось ваші додаткові пристрої, наприклад, смартфон або планшет, не можуть знайти роздавали мережу. Варто зауважити, що таке часом відбувається – і виною тому є програмне забезпечення маршрутизатора, яке почало давати збої. Все, що вам потрібно зробити – це запустити маршрутизатор, що, в більшості випадків, усуне проблему.

Якщо ж бездротова мережа все ще відсутній, навіть після перезавантаження, то спробуйте зайти в панель управління і перевірте, чи не були скинуті настройки роутера за допомогою випадкового натискання на кнопку скидання. Також огляньте корпус роутера на наявність кнопки активації бездротового роздачі мережі (wireless) – вона також могла бути випадково натиснута.

Однак, що робити, якщо Wi-Fi роутер роздає бездротову мережу, вона виявляється всіма пристроями користувача, і до неї навіть можна підключитися, але ось отримати доступ до найбільш Інтернету немає? Що ж, в даному випадку знову може бути винен сам пристрій – перезапустите роутер і подивіться, чи зміниться щось. Також варто переконатися, а чи є взагалі доступ до мережі провайдера і Інтернету. Часом, ми звинувачуємо в проблемі роутер, а винен – ​​провайдер.

Підключення до бездротової мережі постійно обривається. Низька швидкість по бездротовому підключенню

Ось тут ми реально підійшли до вкрай складної і заплутаної темі. Існує величезна купа причин, по якій ви можете мати справу з подібними проблемами. Зрозуміло, при покупці маршрутизатора потрібно бути готовим до того, що швидкість підключення по повітрю може бути кілька або вкрай низькою в порівнянні з підключенням безпосередньо – по кабелю. Від чого буде залежати швидкість підключення по Wi-Fi? Ну, відверто кажучи, багато від чого: від самого Wi-Fi роутера, швидкості обраного тарифу мережевого підключення провайдера, перешкод на шляху Wi-Fi сигналу, рівня сигналу Wi-Fi на певному пристрої, наприклад, телефоні або ноутбуці, тощо.

Зіткнувшись з подібною проблемою, спробуйте зробити наступне:

  • Перевірте, наскільки вище буде швидкість мережевого підключення по кабелю, тобто підключіться до мережі безпосередньо. Якщо вони рівні між собою, то проблема знаходиться на стороні вашого провайдера або швидкість відповідає вашому тарифу. Перевірте все ще раз ретельно, а потім зверніться до провайдера, якщо було виявлено якесь невідповідність.
  • Зайдіть в параметри панелі управління роутера і поміняй канал для мережі. Досить вибрати інший канал в певному спадаючому меню – і справу зроблено.
  • Спробуйте просто перезапустити свій маршрутизатор. Як вже було неодноразово сказано, даний пристрій необхідно час від часу перезапускати, щоб виключити появу всіляких проблем.
  • Можливо, швидкість мережевого підключення нижче через проблеми на самому пристрої, яке виконує підключення до бездротової мережі. Наприклад, на деяких старих смартфонах буде обмежена швидкість, так як на них може бути встановлено досить старі Wi-Fi адаптери. Також проблема може полягати в драйверах для мережевих адаптерів, якщо ми говоримо про ПК або ноутбуках – спробуйте перевстановити їх.
  • Можливо, на вашому маршрутизаторі встановлена ​​«паршива» прошивка, через яку постійно виникають всілякі проблеми, наприклад, низька швидкість бездротової мережі або постійні перебої c підключенням. Спробуйте перепрошити роутер останньою версією прошивки від офіційного виробника.

Вам постійно потрібно перезапускати роутер, щоб той нормально працював

Бувають такі випадки, коли користувачі змушені без зупинки перезапускати свої маршрутизатори, так як ті постійно обрізають швидкість підключення, обривають підключення для деяких або всіх пристроїв, блокують доступ до Інтернету на підключеному по локальній мережі комп’ютера і багато іншого. Загалом, маршрутизатор може викликати купу проблем і тому його без зупинки перезапускають. Буває, що і кілька разів на дню.

Варто зазначити, що проблема подібного характеру найбільш часто зустрічається саме на вже далеко не нових маршрутизаторах, які прослужили близько двох-трьох років. Однак, зустрічаються також і винятки у вигляді якихось нових маршрутизаторах, але вони, як правило, знаходяться в украй дешевому сегменті.

Так чому ж виникають подібні проблеми? Відповідь наступна: від вкрай сильної перевантаження маршрутизатора. Пристрій просто не може винести те навантаження, яке на нього покладає користувач, внаслідок чого воно починає всіляко давати збої або навіть обривати з’єднання. Якщо ви зіткнулися з цією проблемою на своєму роутере, то спробуйте зробити наступне:

  • Виконайте оновлення прошивки на маршрутизаторі.
  • Спробуйте відключити на підключених до бездротової мережі пристроях програми, які можуть створювати навантаження, наприклад, uTorrent тощо.
  • Скиньте маршрутизатора, а потім проведіть настройку параметрів. Можливо, ви лазили по настройках в панелі управління і виставили щось, що теоретично може перешкодити коректній роботі.
  • Під час роботи маршрутизатор варто перевірити на сильні перегріви. Якщо той гріється як чайник при навантаженнях – ось вам і причина. Або поставте його в більш охолоджене місце (особливо якщо той стоїть на сонці), або замініть його.
  • Дешеві роутери практично ніколи не будуть справлятися з великим навантаженням. Любіть дивитися потокове відео в надвисокому якості або постійно завантажуєте з мережі купу контенту? Бюджетний варіант роутера напевно не впоратися з такими завданнями.

Ви не можете зберегти настройки в панелі управління роутера

Часом, користувачі хочуть виставити якісь настройки для маршрутизатора, наприклад, для початкової установки, вони натискають на кнопку збереження в панелі управління, але нічого не відбувається. Деякі користувачі стверджують, що в панелі управління також час від часу може з’являтися помилка при збереженні нових налаштувань.

Чому так відбувається? Що ж, найчастіше, проблема полягає в браузері, через який ви намагаєтеся виконати настройку параметрів маршрутизатора. Наприклад, якщо ви намагаєтеся зайти в панель управління через Google Chrome, то спробуйте зайти туди в Internet Explorer або Mozilla Firefox. Також можете спробувати зберегти настройки на абсолютно іншому пристрої.

Однак, якщо ви все ще стикаєтеся з цією проблемою – швидше за все, справа в кривій прошивці на роутері. Вам потрібно спробувати перепрошити його, а потім знову налаштувати. Проте може бути і так, що маршрутизатор вже віджив своє – і тут не допоможе навіть перепрошивка.

Перестали горіти індикатори на корпусі маршрутизатора

Індикатори на корпусі маршрутизатора існують для того, щоб вказувати на те, які функції в даний момент задіяні в пристрої. Активована роздача Wi-Fi сигналу, підключені чи в WAN і LAN-порти якісь кабелі, чи підключено до маршрутизатора харчування тощо – ось для чого потрібні індикатори.

Проте деякі індикатори часом можуть перестати функціонувати так, як вони функціонували раніше. Якщо ви зіткнулися з подібною проблемою – перевірте, чи працює коректно сам маршрутизатор, так як можливо, що не працюють тільки самі індикатори.

Якщо просто перестали працювати деякі або всі індикатори, то це очевидно апаратна поломка, яку можна спробувати усунути в сервісному центрі. Як варіант, можете спробувати виконати скидання маршрутизатора, щоб спробувати оживити індикатори. Так чи інакше можна використовувати роутер і без індикаторів, якщо у вас з цим немає проблем.

Однак, якщо ніякі (або деякі) індикатори не горять, а функціонал свій роутер не виконує, то, ймовірно, він вийшов з ладу. Можете спробувати перепрошити його або віднести в сервісний центр. Втім, вам, швидше за все, доведеться вдатися до покупки нового пристрою.

Ссылка на основную публикацию